JEP zet vraagtekens bij dees reclame

Volgens een klager was er een schending van het Alcoholconvenant door Filliers Graanstokerij NV, en dit naar aanleiding van de door een lokale jeugdbeweging georganiseerde “Muurfuif” in zaal Brielpoort te Deinze. De Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) zag echter geen probleem. Ook bij de televisiespot van Telenet rond de evolutie van de internetsnelheid zag de JEP geen problemen. Bij Base daarentegen kon de consument denken dat men voor 29 euro een iPhone kon bemachtigen ('Hoe zot is dees?'). Base moet van de JEP de televisiespot en de campagne op Instagram aanpassen, en mag bij gebreke daaraan deze reclames niet meer verspreiden. De radiospot (en wellicht ook de printadvertentie) zijn wel OK (door de correcte vermelding 'vanaf 29').
Voorts maakt een spotje van Neocare geen verschil tussen Diabetes 1 en 2 en dat kan luisteraars van een radiospot misleiden. De JEP volgt ook de mening dat een affiche van Sportoase seksistisch is en bovendien een geval van fat-shaming.
Zoals altijd is nog verzet tegen deze beslissingen mogelijk.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]