Jobat en LDV United brengen je Ludo tot leven

Een tijdje geleden kon je op pub.be lezen dat het gloednieuwe Jobat - een fusie van het vroegere Vacature en Jobat- een partnership aanging met LDV United voor de merkcommunicatie. Vandaag is de lanceringscampagne (of toch de start ervan) een feit. Jobat wil met zijn enorme mediabereik, zijn ervaring en zijn expertise het bruto nationaal geluk van België verhogen. Dat kan door mensen aan een nieuwe job (die écht bij je past) te helpen, maar ook door te schaven aan bepaalde accenten op de huidige job. ‘Go for happy’, is dan ook de nieuwe baseline. Om het doelpubliek te doen stilstaan bij zijn of haar werkgeluk, creëerde LDV United: ‘Ludo’. Enfin, Ludo was altijd al daar. Hij zit namelijk in elk van ons. Jobat en LDV United benoemen hem nu gewoon in deze nieuwe campagne.
Ludo is dat knagende, zeurderige stemmetje dat je vertelt om vandaag toch maar in bed te blijven liggen. Dat stemmetje dat bromt over die ene collega of je baas. En ook nog eens luid zucht nog vóór de vergadering begonnen is. Dus als je Ludo stilaan wat te luid wordt - en je er dus te veel last van krijgt - dan is het hoog tijd om Jobat te raadplegen. Voor het schrijven van de scripts zelf werkte het creatieve team Dries & Willem (alias Dries De Wilde en Willem De Wachter) van LDV United nauw samen met regisseur Wim Geudens (DIPLOMAT). Dat resulteert in bijzonder entertainend materiaal.De campagne bestaat uit een zeer rijke saga verdeeld over TV, cinema, online, radio en print.
De eerste spots en prints kan je nu al ontdekken, maar in de loop van het jaar zal er nog veel van dat moois volgen. Geniet ervan (en go for happy ;-).
Credits
Client: Jobat
Client Contact: Ruben Van Goethem, Mark Maldeghem, Vicky Van Asbroeck, Maikel Van Geert
Agency: LDV United
Creative Director: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Creatives: Dries De Wilde, Willem De Wachter
Design director: Jeffrey Uten
DTP: Sandra Wulffaert, Stijn Voeten
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
Account Team: Dimitri Mundorff, Julie Oostvogels, Innie Tran, Charlien De Feyter
Production: Diplomat, Raygun
Director: Wim Geudens
DOP: Piet Deyaert
Gaffer: Wim Temmerman
Art direction: Dieter Blondé
Styling: Inger Pedersen
Casting: Le Quartier
Producer: Joachim Veyfeyken, Erik Van Overloop
VFX: Divide
VFX supervision : Maarten Baert
offline editor : Hans Desmet
online editor : Olivier Lambrechts
Grading : Florian Keirse
Photography: Lichtwaas
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]