Jonge Honden trekken zuidwaarts

young dogs UNE

Communication / News

young dogs

Jonge Honden Nederland bestaat een kwarteeuw en geeft jonge creatieven al even lang een podium om hun kunnen tentoon te spreiden. De Nederlandse organisatie vindt dan ook dat de tijd gekomen is om een versnelling hoger te schakelen. De Nederlandse organisatie lanceerde hun internationale plannen op Eurobest en kondigt tegelijk de komst aan van Young Dogs Belgium.

De Jonge Honden organiseren ‘pitches’ die jonge creatieven de kans geven om te werken op échte briefings voor échte merken. The best of class mogen mee naar Cannes om daar de ultieme creatieve inspiratieboost op te doen. En letterlijk en figuurlijk hun grenzen te verleggen. Het befaamde Jonge Honden-feestje in Cannes zal bij veel Belgische Cannes-gangers wel een belletje doen rinkelen. Er is ruimte en nood in België aan een dergelijk initiatief, dachten een aantal jonge Belgische reclameprofielen. Logischerwijs werd België dan ook gekozen om de spits af te bijten om het Jonge Honden verhaal mee verder uit te bouwen.

Gesprekken om de eerste pitches (in Nederland oa. met kleppers zoals Google, Nike, Red Bull…) te laten doorgaan zijn momenteel in volle gang. De Belgische initiatiefnemers sommen snel even de voordelen voor adverteerders op: "Creatief directeurs van gerenommeerde bureaus zullen mee de ideeën beoordelen, het levert een pak creatieve ideeën voor je merk op merken krijgen de kans om te zien hoe jongeren tegen hun merk aan kijken." Potentiële adverteerders waarbij dit klinkt als muziek in de oren kunnen nu al contact opnemen via michael@youngdogs.be.

De fundamenten voor Young Dogs Belgium kwamen tot stand tussen pot en pint op de Croisette in Cannes. Koppen werden bijeengestoken en een bestuur dat bestaat uit - tot nu toe - Eline Rousseau (Mortierbrigade), Lode Vochten (Duval Guillaume), Tom Meijer (DDB) en Michael D’hooge (DDB) is volop bezig om de eerste ‘pitch’ rond te krijgen. Alle Belgische creatieven van 18 tot 28 zijn welkom. Studenten en jonge creatieven kunnen alvast de Facebook-pagina liken om verder op de hoogte gehouden te worden van toekomstige initiatieven.