De UMA Day Best Media Campaigns van 31 maart werd afgelast omwille van de coronamaatregelen. De UMA greep daarom terug naar een webplatform met opgenomen presentatie van de AMMA dossiers die door de AMMA expertjury’s werden geselecteerd in 6 categorieën. In zijn korte inleidende speech benadrukte UMA-voorzitter François Chaudoir het belang van aanpassingsvermogen en van de solidariteit tussen de verschillende spelers op de markt om deze moeilijke periode te doorstaan. “De AMMA, georganiseerd door Commpass in nauwe samenwerking met de UMA, moeten ons blijven inspireren, en de jonge ‘high potentials’ binnen onze sector, die meer dan ooit gemotiveerd tonen om deel te nemen aan YMCE-competities, zullen zich blijven onderscheiden aan het einde van deze crisis.”
De winnaars van de YMCE Strategy van dit jaar werden bekendgemaakt in een van de webinarvideo’s op het webplatform van de UMA. De trofee voor de YMCE Strategy 2020 werd door de YMCE-jury toegewezen aan het team van Juliette Brecx (Mediacom) en Marie Delrue (Blue2purple). Zij zullen hun trofeeën en prijzen, aangeboden door de UMA en de YMCE partners, later per post ontvangen en zullen worden gehonoreerd op het podium van de UMA Get Together, die gepland is voor het einde van het jaar.
De Young Media & Channel Expert Awards worden georganiseerd door 360° Academy met de steun van de UMA (United Media Agencies) om de expertise en het creatieve denken van jonge mediastrategen te stimuleren. U kan het verloop van de wedstrijddag op 5 maart bij RTL House bekijken, van de briefing door Nathalie Schepers, senior brand manager van Lay’s Snacks Doritos en packaging lead Benelux bij Pepsico, tot de aanmoedigingen door de VAR- en IP-partners en de commentaar van de jury van professionals, die nu ook voormalige winnaars van deze competitie bevat. De video’s zijn beschikbaar op de website van de UMA en op www.youngmediachannelexpert.org