June20 introduceert The Happiest Cookie
20 juni is de gelukkigste dag van het jaar, zoals wetenschappelijk bewezen door Dr. Cliff Arnall, psycholoog aan Cardiff University. Communicatiebureau June20 heeft zichzelf dan ook naar die dag genoemd omdat ze voor positiviteit willen staan. Om de 20ste juni op een passende manier te vieren, introduceert het bureau The Happiest Cookie, een ludieke actie die aantoont dat remarketingadvertenties niet altijd vervelend moeten zijn.
Iedereen kent het fenomeen van remarketingadvertenties: je zoekt bijvoorbeeld online naar een airconditioner, je accepteert de cookies van de website en vervolgens word je dagenlang online bestookt met reclame over airco. Die online advertenties worden aangedreven door "third-party cookies", die gegevens over je surfgedrag verzamelen. De meeste merken springen volgens June20 niet bepaald creatief om met remarketing, hetgeen vaak tot irritatie leidt bij consumenten.
Nochtans kunnen merken er wel degelijk iets moois van maken als ze het medium goed gebruiken - en The Happiest Cookie toont volgens June20 aan dat het anders kan. Met wat creativiteit en goede wil kan digitale marketing veel leuker en aangenamer zijn, klinkt het: dankzij The Happiest Cookie hoeven mensen zich 20 dagen lang niet te ergeren aan vervelende remarketingadvertenties. Wie The Happiest Cookie van June20 accepteert, krijgt in plaats daarvan leuke animaties te zien met het gelijknamige koekje in de hoofdrol. En het doel daarvan is niet om iets te verkopen, maar enkel zorgen voor een glimlach op je gezicht. Het digitale advertentielandschap zal in de loop van het komende jaar ingrijpend veranderen. Grote digitale platformen zoals Google, Facebook en Amazon bereiden zich voor op een nieuwe realiteit zonder "third-party cookies". Die verandering heeft een grote impact op hoe remarketingadvertenties functioneren en hoe adverteerders datacaptatie en doelgroeptargeting aanpakken. Volgens June20 zijn hun eigen digitale experts zich echter al volop aan het voorbereiden op die realiteit.
En in afwachting van minder ergernis online, zorgt The Happiest Cookie dus voor 20 dagen van geluk, fun en positiviteit op het internet. Een leuk vooruitzicht voor iedereen die The Happiest Cookie accepteert, klinkt het.
Klik hier om The Happiest Cookie te accepteren.