Wie tegenwoordig op reis gaat wil gaan waar de locals gaan, eten waar de locals eten, leven zoals de locals leven. We zijn allemaal op zoek naar authenticiteit, echtheid, rauwheid zelfs.
Laat dat nu zijn waar Oostende een overvloed aan heeft. De Koningin der Badsteden is zoals haar bijnaam het al zegt, niet zoals andere Belgische badplaatsen. Het is een plek met vele gezichten. De stad is rijk aan cultuur, muzikaal talent, innovators, unieke events, street art, geweldig eten, surfspots, nightlife,... Maar Oostende heeft zeker ook een ongepolijste, soms zelfs duistere kant.
“Al die aspecten vormen de onbenoembare mix die Oostende nu net zo écht, zo uniek en zo aantrekkelijk maakt,” vertelt Simon Pyson, zelf afkomstig uit Oostende en sinds juli creative bij Mutant. “De ware schoonheid van Oostende is niet meteen zichtbaar. Je moet wat langer kijken, wat dieper graven, wat meer openstaan. Maar al wie het ware karakter van Oostende snappen, zijn verknocht.”
“Die wrevel tussen schoonheid en rauwheid die zo typerend is voor Oostende hebben we vertaald in een nieuwe baseline: ‘Karakter is Oostende’. Ook die lijn lijkt op’t eerste zicht niet te kloppen maar dat maakt ze net zo Oostends,” gaat Mutant oprichter Odin Saillé verder, zelf afkomstig uit de Oostendse buurgemeente: De Haan.
De nieuwe imagocampagne voor Oostende bestaat uit een film, social content, outdoor affichage en advertenties in lokale magazines. De film zal vooral te zien zijn in cinema en op televisie.
https://www.youtube.com/watch?v=_0zPzRLsA74
https://www.youtube.com/watch?v=4iw2HxcZGcA
Credits
Agency: Mutant
Brand: Stad Oostende
Client: Bregt Vermeulen, Cheyenne Kersmaekers, Pieter Hens, Vicky Pettens, Peter Craeymeersch
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Design Director: Frank Schouwaerts
Creative: Simon Pyson
Creative: Iris Nuyts
Client Director: Innie Tran
Client Director: Emilie Kino
Client Manager: Lina Mertens
Photography: Usman Abdul
Photography: Wouter Struyf
Images surfer: Peter Demaerel
Production Company: HAMLET Brussels
Director: Ralf Demesmaeker
Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead
Producer: Robin Paul
Post-Producer: Robin Paul
Director of Photography: David Doom
Editor: Peejay Brouwers
Music: Thomas Houthave
Sound Design: Thomas Houthave
Sound Post-Production Cy: Klankwerk
Voice Over: Kasper Vandenberghe
Color Grader: Xavier Dockx
Image Post-Production Cy: Pandemie
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]