Kärcher poetst logo op

Kärcher heeft zijn bedrijfslogo verfijnd. In een moderner lettertype omvat het logo nu de merknaam en de vertrouwde gele lijn. Na het restylen van het corporate design en de website begin dit jaar, vervolledigt deze verandering het nieuwe merkimago van de wereldmarktleider in reinigingstechnologie.“Het design van ons nieuwe logo weerspiegelt de karakteristieken van ons merk, zoals innovatie en kwaliteit. Het draagt de belofte aan onze klanten uit, met name die van performantie,” zegt Hartmut Jenner, chief executive officer en voorzitter van de raad van bestuur van Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Het nieuwe Kärcher-logo is opgemaakt in het corporate lettertype FF Clan Pro, dat het voordien gebruikte Helvetica vervangt. Aanzienlijk lichter en, erg belangrijk, het is digitaal eenvoudiger te lezen. Met de gele lijn onder de letters behoudt Kärcher de link naar de bedrijfskleur. Het logo, ontworpen door MetaDesign in Düsseldorf, kan worden gebruikt met of zonder de claim “makes a difference”.
Het zegel - drie driehoeken gekaderd in een vierkant - wordt gescheiden van de merknaam. Dit maakt het nu tweedelige logo minder complex en harmonieuzer. Het aparte zegel krijgt een nieuwe functie als een soort van signatuur voor bedrijfsoprichter Alfred Kärcher. In die vorm zal het in de toekomst model staan voor de kwaliteit van de bedrijfsproducten.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]