Karel Vinck, Catherine Hamers en hun ‘kinderen van de reklam’ 

4schools / News / People

Er zijn families waarvoor de uitdrukking ‘het bloed kruipt waar het niet gaan kan’ lijkt te zijn uitgevonden. Ten bewijze daarvan trok PUB naar de familie Vinck-Hamers. 

Voor de familie Vinck-Hamers is de Creative Belgium Awards een gezinsuitstap. Ouders Karel Vinck (CEO van Finch Collective) en Catherine Hamers (client service director en in het management bij Mortierbrigade) leren elkaar kennen tijdens hun studies communicatie aan de Arteveldehogeschool. Dochters Luca (client executive bij VML) en Lia (communicatiemanager bij ACC) belanden jaren later op dezelfde school en maken nu ook deel uit van de reclamewereld.  

Nochtans zijn Luca en Lia er als kind vast van overtuigd dat ze absoluut niét voor de reclamesector zullen kiezen. Ze zien hun ouders hard werken, ook buiten de uren, en willen niet dezelfde richting op. “De reclamesector vergt veel inzet, maar de feestjes zijn de moeite,” zeggen de ouders dikwijls tegen de kinderen. Work hard, play hard is het credo.  

Ondanks hun voornemens kiezen Luca en Lia toch voor een carrière die lijkt op die van hun ouders. Al gaan ze voor een andere benadering. “Ze bewaken hun grenzen beter. Zit de werkdag erop, dan begint hun privéleven. Eigenlijk is dat veel gezonder,” zegt Karel. Hij herinnert zich hoe Luca aan het begin van haar carrière om kwart over zes telefoon krijgt van een klant. De hele dag heeft ze geprobeerd hem te bereiken, pas na de werkuren belt hij terug. Moet ze opnemen of niet? Na overleg laat ze weten dat ze de volgende ochtend weer contact zal opnemen. “Dat is echt een shift. Catherine en ik zouden dat vroeger nooit hebben gedurfd.” 

[...] 

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE