- News provided by MediaSpecs -
CommPass nodigde op 28 maart, in samenwerking met ABMA (Belgische Vereniging voor Audiovisuele Media), de Australische professor Karen Nelson-Field uit. Zij presenteerde de resultaten van haar onderzoek ‘Not all reach is equal’. Dr. Nelson-Field werkt binnen het Centre for Amplified Intelligence rond de invloed van reclame, met specifieke aandacht voor video. Ze onderzocht op welk platform – televisie, Facebook of YouTube – videoreclame het meest effectief is om verkoop te stimuleren.
Advertenties op televisie krijgen meeste aandacht
De doelstelling van het onderzoek was om vast te stellen welke aspecten van videoreclame tot omzetgroei voor adverteerders leiden. Volgens Nelson-Field is het noodzakelijk dat “Advertising needs to cut through and be remembered to be thought of at the purchase occasion”. Advertenties dienen eerst de aandacht te trekken van de consumenten om hen nadien te laten overgaan tot aankoop.
De resultaten tonen aan dat consumenten die een videoreclame op televisie zien, meer aandacht besteden aan deze reclame dan wanneer ze exact dezelfde videoreclame op Facebook of YouTube bekijken. Op televisie kijken mensen ook ‘actief’ naar de advertentie, in tegenstelling tot de andere platformen waar ze eerder ‘passief’ blootgesteld worden. De advertentie is wel zichtbaar maar de consument heeft er geen expliciete aandacht voor.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]