Karine Ysebrant en Sascha Van der Borght bank vooruit bij Publicis Groupe

News / People

Karine Ysebrant wordt Chief Media Officer en Sascha Van der Borght wordt Chief Marketing Officer. Publicis Groupe Belgium bouwt zijn geïntegreerde positionering op de markt verder uit met nieuwe producten en services, intensievere consultancy en vooral nog meer focus op creativiteit. In functie van deze ambities hebben co-CEO’s Eva Devos en Karel Vinck de rollen van Karine Ysebrandt en Sascha Van der Borght aangescherpt. Karine Ysebrant wordt zoals gezegd Chief Media Officer. In haar nieuwe rol richt zij zich met name op media operations, het team en de omzet om verdere groei te verwezenlijken. Concreet zal ze efficiënte interne processen uittekenen en opvolgen; relevante trainingen organiseren; automatisering en tools implementeren; zich ontfermen over het volledige mediateam op vlak van verantwoordelijkheden en communicatie en algemeen welzijn.

Om de omzet te vergroten zal ze de rentabiliteit van zowel de mediaklanten als het mediadepartement van dichtbij opvolgen. Sascha Van der Borght wordt benoemd tot Chief Marketing Officer. Hij zal verantwoordelijk zijn voor innovatie, reputatiemanagement en business development. Op het vlak van innovatie zal hij een arsenaal aan innoverende producten en diensten aanbieden aan huidige en nieuwe klanten. De verdere uitrol van Epsilon, het datafiliaal van Publicis Groupe, in België is hiervan al een goed voorbeeld. Hij zal ook zorgen voor een krachtige externe visibiliteit voor Publicis Groupe Belgium, zowel op de nationale en internationale markt. Business development met vooral een focus op integratie zal leiden tot de verdere groei.

Daarnaast blijven zowel Karine Ysebrant als Sascha Van er Borght klaarstaan voor hun bestaande en toekomstige klanten, ondersteund door een team van Client Leads en Senior Client Leadership. Terzijde: voor Publicis Groupe Belgium was 2021 zeer succesvol. De groep kreeg het prestigieuze certificaat ‘Great Place to Work’ toegekend, en bevestigt ook gezonde cijfers. Zo registreerde het mediadepartement een exponentiële groei in omzet en personeel, mede door de win van Stellantis. En de ambities voor 2022 gaan nog een stuk verder.