Karün en Shailene Woodley gaan voor hippe brilletjes

Design / Marketing / News / Retail / Sustainability

Karün lanceert een duurzame collectie, ontwikkeld in samenwerking met actrice en milieuactiviste Shailene Woodley. De samenwerking speelt in op de zorgen vanuit de samenleving met betrekking tot duurzaamheid en de behoefte aan duurzame opties voor consumenten die rekening houden met de gehele levenscyclus van producten.

Het duurzame brillenmerk uit Patagonië presenteert zijn concept in Europa in samenwerking met partner GrandVision, optiekretailer met meer dan 7.200 winkels in meer dan 40 landen. In België voert GrandVision de optiekmarkt aan met de merken Pearle Opticiens en GrandOptical. De brillen zullen dus ook daar verkrijgbaar zijn. “Brillen zijn een perfect middel om mensen uit te nodigen de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken: een waarin we allemaal onderdeel van de natuur zijn. Deze samenwerking is een kans om die boodschap over de wereld te verspreiden, zodat meer mensen kunnen dragen waar ze voor staan,” zegt Thomas Kimber, oprichter en CEO van Karün.

Als milieuactiviste vertegenwoordigt Shailene Woodley (Big Little Lies, Adrift, Divergent series, The Fault in Our Stars) een nieuwe generatie die pleit voor verandering die ondersteunt dat dingen anders kunnen en moeten. Waarbij mens en natuur op de eerste plaats komen; niet alleen met woorden, maar ook met daden. We hebben een unieke kans om de basis te leggen voor jongere generaties en bedrijven om na te denken over de manier waarop we ondernemen. Met deze collectie bewijzen we dat mode kan worden gebruikt als middel voor zowel zelfexpressie als om in harmonie samen te leven met de natuur en zijn gemeenschappen,” besluit Woodley. Voor het dragen van deze brillen zal de actrice vermoedelijk niet worden gearresteerd.