Keep Contact neemt Watson in dienst

IBM Watson

Communication / Innovation / News

IBM WatsonPers- en PR-bureau Keep Contact zet een nieuwe stap in zijn ontwikkeling en wapent zich als eerste communicatiebureau met de nieuwe tool Watson Explorer. Dankzij deze intelligente technologie versterkt en verrijkt Keep Contact zijn aanbod in het monitoren van media en het verwerken van informatie.

Keep Contact is een onafhankelijk pers- en PR-bureau dat bijna tien jaar geleden van start ging in het Groothertogdom Luxemburg. Het ontplooit een hele reeks diensten met hoge toegevoegde waarde in verschillende vakgebieden. Watson Explorer is een door IBM ontwikkelde cognitieve technologie, die zowel ongestructureerde als gestructureerde informatie verwerkt om klanten de 'business intelligence' te leveren die ze nodig hebben. Watson Explorer kan een enorme hoeveelheid informatie doorzoeken, relevante inhoud selecteren (trefwoorden, thema's …) en een eerste analyse uitvoeren. De software integreert al die bewerkingen om het eigen kennisniveau te verhogen en zo nog relevanter te werken. De intelligente tool wordt al toegepast in onder meer de medische sector, waar de uitwisseling van kennis een prioriteit is. Keep Contact neemt nu naar eigen zeggen een grote voorsprong door Watson Explorer als eerste communicatiebureau in hun diensten te integreren.

Elke minuut worden 350.000 tweets gedeeld, 2,78 miljoen video's bekeken op YouTube en 150 miljoen e-mails verzonden. Niemand kan alles lezen, beluisteren en bekijken. "Toch blijft die informatie een noodzaak voor bedrijven,” zegt Ludivine Plessy, oprichter en CEO van Keep Contact. “Bedrijven moeten communiceren, weten wat er over hen wordt verteld en hun markt en haar evolutie kennen. Mediamonitoring is de motor van het concurrentievermogen. Met Watson Explorer beschikken we nu over de krachtigste tool die momenteel op de markt te vinden is en produceren we persoverzichten van een ongeëvenaarde kwaliteit. Zo kunnen we onze klanten steeds beter adviseren over hun communicatiestrategie en hun stakeholderrelaties."

Keep Contact

"Dankzij Watson Explorer kunnen wij nu toegankelijke, gepersonaliseerde oplossingen voor mediamonitoring aanreiken, zelfs aan zeer kleine ondernemingen en in alle sectoren. We stellen de toegevoegde waarde van de innovatie graag ten dienste van de klanten die ons hun vertrouwen al hebben geschonken, want ze verbetert de relevantie, de kwaliteit en de inhoud van onze persoverzichten. De klanttevredenheid en de continue verbetering ervan staan centraal in onze aanpak. Dat is onze absolute prioriteit," zegt Catherine Plessy, development manager van het bureau.