Na het overweldigende succes van de tweejaarlijkse Move tegen Pesten in 2016 en in afwachting van de nieuwe editie in 2018 organiseert Ketnet dit jaar een andere mobiliserende actie. Onder het motto “Trek een smoel tegen Pesten” roept Ketnet alle kinderen op om met een expressieve selfie een ludiek maar krachtig signaal te geven tegen pesten. De foto’s kunnen vanaf vrijdag 17 februari worden gemaakt en gedeeld via de ‘photobooth’ op de Ketnet-site en de Ketnet-app. De wrappers geven het goede voorbeeld en gaan daarnaast ook op stap in Vlaanderen met een mobiele photobooth. Ook heel wat BV’s trekken een smoel tegen pesten en roepen iedereen op om hun voorbeeld te volgen.
Verder besteedt Ketnet uiteraard ook redactionele aandacht aan het pest-probleem, met reportages en gesprekken in Karrewiet, Ketnet Swipe en de wrap. Er worden ook een aantal lespakketten rond pesten en conflictbeheer op school ter beschikking gesteld van het onderwijs. Die werden ontwikkeld op initiatief van Ketnet in samenwerking met het Vlaams Ministerie van Cultuur, Jeugd, Sport en Media.
De actie Trek een smoel tegen Pesten kadert in de Vlaamse Week tegen Pesten van het Vlaams netwerk Kies Kleur tegen Pesten. De Week tegen Pesten loopt van 17 tot 24 februari en focust dit jaar op de samenwerking tussen kinderen én volwassen in de strijd tegen pesten. #samentegenpesten is dit jaar dan ook het thema van de actieweek.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]