{Making-of van de Week} Keytrade Bank en Federate dollen met tradities

Crea / Making-of / News

Keytrade

Keytrade Bank lanceert een nieuwe tv-spot waarin ze haar positie als challenger van de klassieke banken wederom bewijst, zowel inhoudelijk als vormelijk. In de spot zien we een jongeman die zijn vader, en alle voorgaande generaties, trotseert en hen vertelt dat hij de bank waar ze al generatielang klant bij zijn, verlaat voor Keytrade Bank. Dit choqueert de voorouders zo erg, dat zelfs de buste van de betovergrootvader tot leven komt. Gelukkig verandert de hele familie snel van gedachten bij het horen van de commerciële voordelen. Keytrade Bank is namelijk de enige bank die haar klanten betaalt. Bovendien krijgen alle nieuwe klanten € 50 bij het openen van een gratis zichtrekening. De conclusie van de spot is duidelijk: “Wacht geen jaren meer om van bank te veranderen.”
De spot wordt vanaf 18 maart uitgezonden op de belangrijkste tv-zenders van het land. Als kers op de taart creëerde Federate ook enkele online filmpjes die de hoofdpersonen tot leven brengen en als retargeting zullen dienen. Regisseur van dienst was Ralf Demesmaeker (Lovo Films).
Hier is de making-of van deze campagne...

En de campagne zelf...






Credits:
Advertised brand: Keytrade Bank
Client Contact: Steven De Backer, Ilse Van den Borre, Aurélie Harrang Advertising Agency : Federate
Agency website: www.federate.eu
Creative Director: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Project Management: Yana Huygens
Production: Lovo Films
Director: Ralf Demesmaeker
Producer: Francois Chandelle
DOP: Bjorn Charpentier
Art Director: Beatriz Arteaga
Styling: Sonia Boccara
Make Up SFX: Jean Raymond Brassine
Body Painting: Houyam Hajlaoui
Editor: Nicolas Dedecker
VFX: Patrice Gautot
Sound: Christophe Loerke
3D animation Keytrade logo: Creative Conspiracy
Music animation Keytrade logo: Audiotheque