Kia EV9 kaapt de hoofdrol weg in saloncampagne VML

Crea / News

Het jaar is nog maar net begonnen of VML (voorheen Wunderman Thompson) kan al uitpakken met een eerste primeur: na de lanceringscampagne in 2023 mag de gloednieuwe Kia EV9 nu ook de hoofdrol spelen in een nieuwe 360-campagne die de saloncondities op het elektrische gamma van Kia in de verf zet.

Een jaar zonder salon opent een wereld van mogelijkheden

Met de Kia EV9 leverde Kia een staalkaart af van het revolutionaire design dat zijn modellen voortaan zal kenmerken. Maar binnenin valt nog veel meer nieuws te rapen – en te communiceren. Zo beschikt deze volledig elektrische SUV over 7 zitplaatsen of twee alternatieve 6-zitsconfiguraties. Ook de afwerking van het interieur en zijn innovatieve laadtechnologie (goed voor 249 extra kilometers in 15 minuten) zijn uniek.

Naast traditionele banners liet VML de Kia EV9 in het straatbeeld figureren in (digitale) OOH-formaten op onder meer de Meir, het Jubelpark, het Muntplein en de luchthaven van Luxemburg. In de tv-spot en social posts werden zijn zetelconfiguraties, EV-technologie, design en interieur verder uitgelicht. Ook de saloncondities bij de Kia-dealers en de andere modellen van het EV-gamma kregen een plaats in de campagne.

 

Credits

 

  • Client: Kia
  • Client contact: Joris Peeters, Sander Van de Wiele, Gaëlle Dehenain
  • Agency: VML Belgium ​ 
  • Chief Creative Officer: Klaartje Galle 
  • Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Copywriters: Tom de Block, Jérôme Van Den Broeck, Joeri Quinet
  • Strategy: Lise-Marie D’Hooghe
  • Account team: Conny Faymonville, Delphine Rondelez
  • Production: Evelyn Twadrous
  • Designers: Emilie Sodini
  • Developers: Bram Verdyck, Joran Schaefer, Lieven Eulaers
  • Motion Designers: Anne-Catherine d’Andlau, Karel Van Gucht, Andreas De Ridder, Mikael Naudet
  • Sound: Menno Van Riet
  • DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne