KiddoTravel maakt van gezinsreizen kinderspel

Marketing / News / People

KiddotravelEind december 2017 besloot Liesbeth Dupon om haar job  als marketingdirecteur van Media Markt te verlaten om haar eigen bedrijf op te richten en haar droom om zelf te ondernemen waar te maken. Dat eigen bedrijf, KiddoTravel, maakt het veel eenvoudiger voor gezinnen die samen met hun kinderen een onvergetelijke reis willen maken. "Door het gebruik van thematische bouwstenen op het online platform www.kiddotravel.be kan je nu op een erg makkelijke manier een vakantie samenstellen die voldoende inhoud en afwisseling biedt voor ouders en hun kroost," zegt Liesbeth Dupon. "Zo kan iedereen er volop van genieten."Kiddotravel
Nadat Liesbeth Dupon en haar man Geert zelf merkten dat traditionele reisorganisaties moeilijk een volwaardige vakantie konden aanbieden voor hen en hun drie kinderen besloten ze om zelf een eigen reisorganisatie op te starten. Met KiddoTravel bieden ze gezinnen een gemakkelijke, maar vooral veilige en betrouwbare manier van reizen. Voorlopig kan dit al in Thailand, Zuid-Afrika en Florida. De komende maanden zullen ook reizen naar Costa Rica, Kenia en het westen van de VS mogelijk zijn. KiddoTravel werkt rechtstreeks met de klanten via het online platform en via telefoon. “Elke module bestaat uit drie- tot vierdaagse trips waarin telkens een leuke ervaring is verwerkt die ouders samen met hun kinderen beleven. Zo kan je zwemmen met olifanten in Thailand, de Tafelberg naar beneden steppen in Zuid-Afrika of een kanotocht maken tussen de alligators in de Everglades van Florida. En al deze ervaringen zijn getest en goedbevonden door ons, maar vooral ook door onze drie kinderen die op hun ongedwongen manier de beste feedback geven,” gaat Liesbeth Dupon voort.
Bovendien wordt er ook heel veel aandacht besteed aan de lodges die gezocht worden op unieke plaatsen en geschikt zijn voor de kinderen. Authenticiteit en contact met de bevolking en hun kinderen ter plaatse zit vervat in de thema’s van de bouwstenen. “Zo leren kinderen de wereld zien met andere ogen en dat is ervaring van onschatbare waarde voor hun latere ontwikkeling.” Kiddotravel ziet het graag anders dan de traditionele reisorganisaties. “De meeste touroperators bieden klassieke rondreizen aan voor de families. De kinderen moeten maar volgen. Terwijl iedereen binnen een gezin andere verwachtingen heeft en misschien een verschillende invulling van hun vakantiebeleving wilt. De een wil graag wat cultuur, de andere wil zeker chillen op het strand of nog iemand anders wil het superactief."