Tegen het eind van het jaar zullen veel Belgen naar hun vakantiebestemming rijden. Om bestuurders bewust te maken van de noodzaak om onderweg voorzichtig te zijn en snelheid te minderen in de soms moeilijke, winterse omstandigheden, zet de vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) een aantal kamers van verongelukte kinderen symbolisch op Booking.com. Deze kamers zijn uiteraard niet echt te huur. En daar is een goede reden voor! Philippe Fass, creative director bij Happiness Brussels: "Als ouders hun kind verliezen in een verkeersongeval, laten ze de kamer vaak zoals die was op de dag dat hun kind die kamer voor het laatst verliet. Het is een van de meest tastbare herinneringen die de ouders van hun kind hebben. Door het onveranderd karakter van de kamer kunnen zij de aanwezigheid van hun kind nog steeds voelen. Nu veel mensen onderweg zullen zijn naar vakantie zetten we een aantal van deze kamers op Booking.com als symbolische daad om de link te maken tussen reizen, kamers boeken en voorzichtig rijden.”
De sensibilisering bestaat uit een documentaire waarin de ouders over de kamer van hun overleden kind praten, een website www.emptyrooms.be en uiteraard de kamer op Booking.com zelf. Het geheel wordt onder meer verspreid via influencers.
Credits
Name |
Function |
Company/Agency |
Koen Van Wonterghem |
Managing Director |
Ouders van Verongelukte Kinderen |
Sara Sweeck |
Coordinator |
Ouders van Verongelukte Kinderen |
Annita Van Gucht |
Coordinator |
Ouders van Verongelukte Kinderen |
Karen Corrigan |
Executive Creative Management |
Happiness Brussels |
Geoffrey Hantson |
Chief Creative Officer |
Happiness Brussels |
Philippe Fass |
Creative Director |
Happiness Brussels |
Hans Smets |
Managing Director |
Happiness Brussels |
Zeno Stevens |
Account Executive |
Happiness Brussels |
Stéphane Opdenbosch |
Concept Provider/Photographer |
Happiness Brussels |
Catherine Hermans |
Concept Provider |
Happiness Brussels (formerly) |
Wesley Roeland |
Content Director |
Happiness Brussels |
Elise Van Craen |
Connectivity Planner |
Happiness Brussels |
Bart Callaerts |
Director/Editor |
Happiness Brussels |
Bram Van Roy |
DOP |
Happiness Brussels |
Bart Vande Maele |
Head of Production |
Happiness Brussels |
Dominique van Doormaal |
Producer |
Happiness Brussels |
Arthur De Wachter |
Producer |
Happiness Brussels |
Dries Lauwers |
Head of Design |
Happiness Brussels |
Samuel Otterspoor |
Designer |
Happiness Brussels |
Lore Snauwaert |
Designer |
Happiness Brussels |
Dee Verwaetermeulen |
Copywriter |
Happiness Brussels |
Joni Allaert |
Head of Digital |
Happiness Brussels |
Thomas Colliers |
Head of Technology |
Happiness Brussels |
Gertjan Verbruggen |
Digital Account Manager |
Happiness Brussels |
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]