Klein gebaar, grootse feesten met Ogilvy Social.Lab en Carrefour

Crea / News

De eindejaarsperiode is altijd een belangrijk moment voor retailers. Dit jaar zal dat waarschijnlijk nog meer het geval zijn. Carrefour en Ogilvy Social.Lab zijn er bovendien van overtuigd dat sociale netwerken de kanalen bij uitstek zijn om onze emoties te delen met geliefden die sinds maart zo ver weg lijken.

Dit jaar heeft iedereen begrepen dat een klein gebaar een groot effect kan hebben. Dat is ook de boodschap die Carrefour met zijn internationale campagne ‘Klein gebaar, grootse feesten’ wil brengen. En wat is er nu beter dan sociale media om die kleine gebaren te delen? Een socialemediastrategie, ontwikkeld door Ogilvy Social.Lab in samenwerking met Carrefour, maakt het mogelijk om de campagne te versterken en de campagneberichten te vermenigvuldigen gedurende de maand december. Hoe? Door een afwisseling van kleine verrassingen en waar nodig gamification.

Zo worden er verschillende formaten gebruikt zoals augmented reality-filters, collection ads en shopping tags op zowel Facebook, Instagram als Pinterest. Ze zorgen in de eerste plaats voor bekendheid, kondigen de niet te missen eindejaarspromoties aan en bezorgen je heel wat inspiratie om de feestdagen voor te bereiden. Voor Carrefour en haar klanten is er geen betere manier om het jaar af te sluiten! Een campagne om te volgen vanaf 7 december.