KLM viert 100 jaar met DDB Unlimited

Crea / News

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) bestaat sinds 8 oktober exact 100 jaar. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij werd in 1919 opgericht en is daarmee de oudste internationale luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog opereert onder haar eigen naam. Om dit te vieren, blikt het terug op de monumentale gebeurtenissen van een eeuw KLM, van de eerste stappen in de Nederlandse luchtvaart tot het verbinden van mensen op meer dan 160 bestemmingen over de hele wereld.

In een spot gemaakt door DDB Unlimited laat KLM, aan de hand van drie generaties vrouwen uit dezelfde familie, zien hoe het als luchtvaartmaatschappij door de jaren heen is veranderd. De eerste twee vrouwen, moeder en dochter, worden allebei stewardess bij KLM. De laatste vrouw, de kleindochter van de eerste generatie, wordt piloot bij dezelfde maatschappij.

De film heeft als startpunt 1919 en toont beelden van klassieke vliegtuigen die tot de KLM-vloot behoren, zoals de Fokker F.II in 1934, de Douglas DC-4 in 1949 en de Boeing 747 in 1975, om te eindigen bij de gloednieuwe Boeing 787-10 Dreamliner. Verder is er gebruik gemaakt van originele uniforms en rekwisieten. Hiervoor heeft DDB Unlimited samengewerkt met historici van KLM’s Heritage Centre om alle aspecten zo goed mogelijk te kunnen nabootsen.

Een van de andere manieren waarop KLM zijn honderdste verjaardag viert is door naar de toekomst te kijken. Eerder dit jaar lanceerde de luchtvaartmaatschappij een wereldwijde oproep tot actie op het gebied van duurzaam reizen onder de naam ‘Fly Responsibly’. KLM vraagt de luchtvaartindustrie daarmee om hun krachten te bundelen ten gunste van een ​​duurzamere toekomst voor de luchtvaart.

Credits: Client: KLM Royal Dutch Airlines Agency: DDB Unlimited Production: Pink Rabbit Director: Ismael ten Heuvel Editing: MRTN Post production: Storm Post Production Music: MassiveMusic, Joep Beving Sound: Haaifaai