Knack en Mutant geven twijfel een betere naam

Crea / News

Mutant en Knack hebben samengewerkt aan een nieuwe imagocampagne. Een campagne die trouwens ook de Franstalige pendant van Knack, Le Vif, omvat. Iedereen heeft tegenwoordig een mening en strijdt resoluut voor eigen gelijk. Want eens een mening uitgesproken is, mag er niet meer aan getwijfeld worden. Politici, virologen, leerkrachten, zelfs onze Tinderdates moeten vastberaden zijn. Twijfelen, da’s voor softies.

“Maar twijfel verdient een betere naam,” zegt Lore Vanaudenhove, marketing manager bij Knack en LeVif. Onder begeleiding van Mutant lanceert het iconische weekblad deze week een nieuwe merkcampagne: ‘Durf Twijfelen.’ Een oproep om zo moedig te zijn om toe te geven niet alles te weten en andere standpunten een kans te geven. “Andere ‘news brands’ in binnen- en buitenland beweren vaak dat ze de actualiteit vereenvoudigen, het kaf van het koren scheiden en een filter zijn voor fake news waardoor ze de eindgebruiker enkel het relevante nieuws kunnen voorschotelen. Maar dat is niet hoe het in de realiteit werkt. Er is niet altijd een eenvoudig antwoord, er zijn niet altijd cold hard facts om op te vertrouwen en er is vaak niet één juiste mening. Het beste wat je kunt doen is even nadenken voor je een beslissing neemt, even twijfelen, en de dingen de tijd geven om te ontrafelen. Dat is exact waar Knack steengoed in is. Dus in plaats van altijd over alles een mening te hebben, wees slim: Durf twijfelen!," aldus Odin Saillé, creative partner bij Mutant. Noot van de redactie: mogen wij vanuit taalkundig oogpunt opmerken dat er ook te twijfelen valt over de uitdrukking 'durf twijfelen': voor velen moet dat zijn: 'Durf te twijfelen'. Maar twijfel mag er dus zijn, gelukkig.
Die gedachte werd samengevat in een opvallende spot geregisseerd door aanstormend talent Ramy Moharam Fouad, vooral bekend van zijn eerdere werk voor Tamino. De campagne bestaat naast een 30” TV spot ook uit 5” TV billboarding, 20” radio, online video, print, outdoor en display banners.

https://www.youtube.com/watch?v=VmFgLHGqlX0&feature=youtu.be

Credits

Brand                                                 Knack & Le Vif

Client                                                  Lore Vanaudenhove & Nele Baeyens

Agency                                              Mutant

Creative & Strategic Director             Odin Saillé

Business Director                              Maarten De Cuyper

Client Director                                    Emilie Kino & Soraya Hellara

Client Manager                                   Loes Daemen

Film & radio

Creative                                             Thomas Thysens

Creative                                             Usman Abdul

Creative                                             Odin Saillé

Translations                                      Eric Maerschalck

Production Agency                           Czar

Director                                             Ramy Moharam Fouad

DOP                                                   Jordan Vanschel

Executive Producer                           Eurydice Gysel

Producer                                           Lander Engels

Art Direction                                      Tanker

Talent                                                Layna Vancauteren, Olivier Bisback & Tim Ost

Editor                                                 Jasper Flikschuh

Grading                                             Xavier Dockx

Online                                                Dries Derycke        

Music                                                 Willem Ardui

Sound                                                Raygun

Voice talent                                       Joke Sluydts & Edwige Baily

Print

Creative                                             Pieter Claeys

Creative                                             Roxane Schneider

Design                                              Roxane Schneider & Yanis Berrewaerts

Translations                                      Eric Maerschalck

https://www.youtube.com/watch?v=TuIJHD_PLIE&feature=youtu.be