Mutant en Knack hebben samengewerkt aan een nieuwe imagocampagne. Een campagne die trouwens ook de Franstalige pendant van Knack, Le Vif, omvat. Iedereen heeft tegenwoordig een mening en strijdt resoluut voor eigen gelijk. Want eens een mening uitgesproken is, mag er niet meer aan getwijfeld worden. Politici, virologen, leerkrachten, zelfs onze Tinderdates moeten vastberaden zijn. Twijfelen, da’s voor softies.
“Maar twijfel verdient een betere naam,” zegt Lore Vanaudenhove, marketing manager bij Knack en LeVif. Onder begeleiding van Mutant lanceert het iconische weekblad deze week een nieuwe merkcampagne: ‘Durf Twijfelen.’ Een oproep om zo moedig te zijn om toe te geven niet alles te weten en andere standpunten een kans te geven. “Andere ‘news brands’ in binnen- en buitenland beweren vaak dat ze de actualiteit vereenvoudigen, het kaf van het koren scheiden en een filter zijn voor fake news waardoor ze de eindgebruiker enkel het relevante nieuws kunnen voorschotelen. Maar dat is niet hoe het in de realiteit werkt. Er is niet altijd een eenvoudig antwoord, er zijn niet altijd cold hard facts om op te vertrouwen en er is vaak niet één juiste mening. Het beste wat je kunt doen is even nadenken voor je een beslissing neemt, even twijfelen, en de dingen de tijd geven om te ontrafelen. Dat is exact waar Knack steengoed in is. Dus in plaats van altijd over alles een mening te hebben, wees slim: Durf twijfelen!," aldus Odin Saillé, creative partner bij Mutant. Noot van de redactie: mogen wij vanuit taalkundig oogpunt opmerken dat er ook te twijfelen valt over de uitdrukking 'durf twijfelen': voor velen moet dat zijn: 'Durf te twijfelen'. Maar twijfel mag er dus zijn, gelukkig.
Die gedachte werd samengevat in een opvallende spot geregisseerd door aanstormend talent Ramy Moharam Fouad, vooral bekend van zijn eerdere werk voor Tamino. De campagne bestaat naast een 30” TV spot ook uit 5” TV billboarding, 20” radio, online video, print, outdoor en display banners.
https://www.youtube.com/watch?v=VmFgLHGqlX0&feature=youtu.be
Credits
Brand Knack & Le Vif
Client Lore Vanaudenhove & Nele Baeyens
Agency Mutant
Creative & Strategic Director Odin Saillé
Business Director Maarten De Cuyper
Client Director Emilie Kino & Soraya Hellara
Client Manager Loes Daemen
Film & radio
Creative Thomas Thysens
Creative Usman Abdul
Creative Odin Saillé
Translations Eric Maerschalck
Production Agency Czar
Director Ramy Moharam Fouad
DOP Jordan Vanschel
Executive Producer Eurydice Gysel
Producer Lander Engels
Art Direction Tanker
Talent Layna Vancauteren, Olivier Bisback & Tim Ost
Editor Jasper Flikschuh
Grading Xavier Dockx
Online Dries Derycke
Music Willem Ardui
Sound Raygun
Voice talent Joke Sluydts & Edwige Baily
Creative Pieter Claeys
Creative Roxane Schneider
Design Roxane Schneider & Yanis Berrewaerts
Translations Eric Maerschalck
https://www.youtube.com/watch?v=TuIJHD_PLIE&feature=youtu.be
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]