Kodak Alaris in het nieuw

Kodak Alaris Information Management, een wereldwijde dienstverlener op het gebied van informatiemanagement, heeft intensief samengewerkt met The Reference om de eigen digitale transformatie van KA-IM uit te zetten in de vorm van een nieuwe digitale strategie.
Sinds juni 2016 werken Kodak Alaris Information Management en The Reference intensief samen om de eigen digitale transformatie van KA-IM uit te zetten, in de vorm van een nieuwe digitale strategie die de herpositionering van het bedrijf moet ondersteunen. The Reference nam de uitdaging van Siddharta Bhattacharya, VP Global Marketing bij Kodak Alaris Information Management, met beide handen aan: het transformatieproces een duwtje in de rug geven en een gloednieuwe internationale website uitbouwen die de nieuwe identiteit van Kodak Alaris Information Management weerspiegelt en stimuleert. Tijdens een strategische 'sprintweek' op het internationale hoofdkantoor van Kodak Alaris Information Management in Rochester (New York) legden The Reference en KA-IM samen de strategische keuzes vast voor een geslaagde transformatie. The Reference tekende enkele strategische lijnen uit en hielp het internationale merkarchetype te bepalen op basis van marktonderzoek. Daaruit vloeide een definitieve merkidentiteit voort, met een bijbehorend visueel design en online waarde proposities voor de verschillende stakeholders. Zo ontstond uiteindelijk een tastbaar prototype voor de website.
Dankzij de nauwe samenwerking met de zakelijke stakeholders van KA-IM wist het team de vinger te leggen op een uniek en online competitief voordeel. Een groot deel van de website is nu gericht op de reële problemen waarmee bedrijven worden geconfronteerd en de mogelijkheden om uitdagingen zoals geautomatiseerde communicatie, formulierenverwerking, registratie van nieuwe klanten, openstaande rekeningen en archiefbeheer het hoofd te bieden.
De website is gebouwd op het krachtige Sitecore-platform, waarvan The Reference wereldwijd platinapartner is. Deze keuze garandeert niet alleen technische stabiliteit, maar biedt de teams van KA-IM ook een ruime waaier aan opties voor digitale marketing. Neemt een bezoeker via de website contact op met KA-IM, dan weet het verkoopteam meteen tot welke sector hij behoort, hoe groot zijn bedrijf is en met welke uitdagingen hij wordt geconfronteerd. Hoe meer het team weet over de klant, hoe groter ook de focus die hij krijgt toebedeeld. The Reference implementeert de website op basis van de wendbaarheidmethode. Na elke sprint worden delen van de oude website vervangen door nieuwe stukken (bedrijfsuitdagingen, oplossingen, homepagina …). Kodak Alaris Information Management kan nu zakelijke voordelen realiseren (zoals de hierboven vermelde focus op de klant en de bijbehorende efficiëntie in het verkoopproces) in een zo klein mogelijk tijdsbestek.
De implementatie is nog niet volledig afgerond, maar tegen het einde van het jaar zal de volledige website van Kodak Alaris Information Management in een nieuw jasje zitten. « Maar dit is slechts het begin van het digitale transformatieproces voor Kodak Alaris », aldus Olivier Deneef, Client Service Director bij The Reference New York. « Onze samenwerking is zelfs op deze korte tijd al bijzonder waardevol gebleken voor Kodak Alaris Information Management. We hebben dan ook de basis gelegd voor een partnerschap op lange termijn, om Kodak Alaris Information Management aan de top te houden. »
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]