Kom op tegen Kanker en FamousGrey kennen geen pardon

Crea / News

FAMOUSAls het gaat om binnen roken, kennen Kom op tegen Kanker en FamousGrey geen pardon. Dat maken ze duidelijk in een nieuwe televisiespot die aantoont dat binnen roken nooit oké is, zelfs niet onder een dampkap, in een andere kamer of bij een open raam. In een televisiespot zien we hoe een bataljon speelgoedsoldaatjes een vader prompt naar buiten sleept wanneer hij binnen een sigaret opsteekt. Ondertussen scanderen ze in koor de niet mis te verstane boodschap “Met kinderen in huis is er geen pardon, roken doe je op het gazon!”.

Voor de productie van de spot werkte FamousGrey samen met Czar Brussels en het regisseursduo Marc en Emma. Zij brachten voor deze missie een tiental speelgoedsoldaatjes manueel in beweging, een precisiewerk dat veel geduld en vooral een vaste hand vroeg. Het resultaat is een entertainende spot die een zwaar thema toegankelijk maakt voor een breed publiek.

https://vimeo.com/300972170
Waarom buiten roken?
De rook van een sigaret bevat meer dan 4000 chemische stoffen die tot wel vijf uur nadat je gerookt hebt in de lucht blijven hangen. De stoffen verspreiden zich snel door je woning en zetten zich vast op je kleren, je zetel en het speelgoed van je kind, waardoor je kind ziek kan worden en last kan hebben van piepende ademhaling, astma, oorontstekingen en huidproblemen. Daarnaast hebben kinderen die opgroeien in een huis waar gerookt wordt, later drie keer meer kans om zelf ook te gaan roken. Nooit binnen en uit het zicht van je kinderen roken, is dus de boodschap.
De anti-binnenrookcampagne van Kom op tegen Kanker is vanaf 15 november te zien zijn op televisie en op de sociale media kanalen van Kom op tegen Kanker. Daarnaast wordt er promotiemateriaal verdeeld op meer dan 7000 plaatsen.
Credits:
Client: Kom op tegen Kanker
Client contacts: Marc Michils, Marina Van Den Nouweland, Anke Berckmans
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: Eva De Jonckheere, Catheline Leroy
Account Director: Jef Leysen
Project leader: Cato Samyn
Strategic planner: Maarten Van Daele
RTV Producer: Loes Fierens
Production Director: Emily Rammant
Production Company: Czar
Sound Production Company: FamousGrey Productions
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Rien Behaeghe
Post-Producer Image: Bieke De Keersmaecker
Post-Producer Sound: Loes Fierens
Directors: Marc & Emma
DOP: Grimm Vandekerckhove
Editor: Robin De Praetere
Sound Engineers: Kwinten Van Laethem, Eli Sundermann