Kopstoot lanceert WK-pronostiek voor reclamebureaus

Crea / News

Vergeet de WK-pronostieken van de grote gokwebsites. De enige online WK-wedstrijd die er de komende weken toe doet (volgens Kopstoot dan toch), is WKOPSTOOT, de ludieke pronostiek van Nederlandstalig freelance creatief team Kopstoot met art director Chris Goossens (links) en copywriter Robbie Cap (rechts).

Wat?! Waarom?! Hoe?! Waar?! Valt er wat te winnen?! Rustig, rustig… Ze leggen het even zelf uit. Robbie: “WKOPSTOOT is een pronostiek voor iedereen die bij een communicatiebureau werkt. We zeggen bewust ‘communicatiebureau’, want dit mag je breed interpreteren: van full-service reclamebureaus tot agency's die zich focussen op branding, social media, maar bv. ook puur PR.”

Chris: “Zolang wij er als creatief team maar onze conceptuele eieren kwijt kunnen. Want voor het winnende bureau gaan wij twee dagen kosteloos op creatieve briefings werken. We zeggen het er toch maar even bij: we zijn geen designers, we schrijven geen HTML, we komen geen bureaus kuisen en we gaan ook niet met de office dog wandelen.”

Robbie: “Het opzet is simpel. Voorspel het totale aantal ‘kopstoot-goals’ van het WK. Antwoorden doe je op onze Facebook- (https://bit.ly/WKOPSTOOT_FB_NL) of Instagram-pagina (https://bit.ly/WKOPSTOOT_INSTA_NL). Er zijn twee schiftingsvragen en je moet uiteraard ook het bureau waarvoor je werkt vermelden. Meedoen kan tot net voor de allereerste kopstoot-goal van het WK, maar sowieso ten laatste op 23/11 om 19u59 (aftrap van de eerste wedstrijd van de Rode Duivels.“

Chris: “En wie het echt geen bal kan schelen of wij ons nu bij zijn/haar bureau of bij dat van een ander gaan uitsloven… je kan ook gewoon meedoen voor het goede doel: per pronostiek (gratis en 1 per deelnemer) schenken wij € 0,10 aan Amnesty International Vlaanderen (dit tot een maximumbedrag van € 500). We weten allemaal dat dit WK ‘not all fun and games’ is en op deze manier willen we toch ons steentje bijdragen aan de inspanningen van Amnesty International om alle uitgebuite arbeidsmigranten te laten compenseren door FIFA.”

Robbie: “Het idee om iets voor Amnesty International te doen, is trouwens niet toevallig. We hebben de voorbije weken pro-actief op een aantal impactvolle awareness-ideeën rond Qatar gewerkt. Eentje daarvan was voor Amnesty. Budget, timing en een lopende internationale campagne maakten dat we dit er niet hebben doorgekregen. Met onze pronostiek hopen we straks toch een mooie gift te kunnen doen.“

Chris: “Het idee om iets met het WK te doen, kwam ook niet helemaal uit de lucht gevallen. Ongeveer 8 jaar geleden hebben we voor het eerst de koppen bij elkaar gestoken als freelance team. Net als nu stond er een WK voor de deur: WK 2014. We hebben ons toen ‘Kopstoot’ gedoopt en om ons te lanceren, wilden we wat doen met dat WK. Dat is er uiteindelijk niet van gekomen.”

Robbie: “Maar kijk, vorige week hebben we dat idee terug vastgepakt. En voilà: WKOPSTOOT is een feit.”

Chris: “Als nu nog alle bureaus meedoen, dan zijn we er.”

Robbie: “Benieuwd wie na Het Slimste Reclamebureau ter Wereld straks het Gelukkigste Reclamebureau ter Wereld wordt...”

Chris: “Of het meest gesjarelde...”

Wedstrijd-post op Facebook: https://bit.ly/WKOPSTOOT_FB_NL

Wedstrijd-post op Instagram: https://bit.ly/WKOPSTOOT_INSTA_NL