Kreasales CPM wordt CPM Belgium

Kreasales CPM bestaat 20 jaar en gaat voortaan door het leven met een nieuw logo én een nieuwe naam: CPM Belgium. Na 20 succesvolle jaren zijn de ambities des te groter: er worden dan ook verschillende nieuwe krachten aangeworven om trends in technologieën zoals artificiële intelligentie en big data te volgen en zo de toekomst van sales mee vorm te geven.
De rebranding ( met een nieuw logo en de nieuwe naam CPM Belgium) gebeurt drie jaar na de fusie van Kreasales en CPM, die inmiddels volledig afgerond is. “CPM Belgium groeide de afgelopen 20 jaar uit tot een sterke speler in de sales sector, maar onze ambities voor de komende jaren zijn groot,” vertelt Joeri Perneel, CEO CPM Belgium. “Onze verkoopteams vertegenwoordigen verscheidene internationale merken, zoals Procter & Gamble, Mars, Nespresso en Red Bull. Dat brengt interesse mee van andere grote bedrijven, en we merken dat ook bij KMO’s en start-ups de vraag naar outsourcing van sales steeds groter wordt."
CPM Belgium is vooral actief in de sector van ‘Fast Moving Consumer Goods’ en is gespecialiseerd in de verkoop in supermarkten en bij zelfstandige handelaars. De aankondiging van CPM Belgium gebeurde tijdens het Smarter Selling Event, dat niet toevallig doorging in Living Tomorrow, een demoplatform waar mensen rondgeleid worden in de wereld van de toekomst. CPM Belgium wil immers de toekomst van sales mee vormgeven. Daarvoor versterkte men het team met verschillende specialisten om ook op dat vlak een pionier te kunnen zijn. Nieuwe technologieën zorgen immers in alle sectoren voor disruptie, maar die brengen natuurlijk ook uitdagingen en kansen met zich mee.
Er wordt in de sales sector al heel wat data en informatie verzameld, maar er wordt nog te weinig mee gedaan. Daarom bouwde CPM Belgium mee aan een tool om die data inzichtelijker te maken. “Een gerichte data-analyse zorgt er voor dat bedrijven een 1-op-1 connectie met de consument kunnen maken en hun aanbod kunnen personaliseren. Dit is zeker van toepassing voor het impulskanaal, een verzamelnaam voor winkels waar consumenten doorheen de dag komen om een behoefte onmiddellijk te bevredigen, zoals snackbars, tankstations en krantenwinkels. Momenteel gaan de budgetten van bedrijven grotendeels naar marketing en sales op plaatsen waar consumenten op dat moment geen behoefte hebben aan of geen toegang hebben tot hun product. Door te investeren in het optimaal benutten van dat impulskanaal kunnen diezelfde bedrijven nog een gigantisch potentieel aanboren,” zegt Perneel.
Technologie als facilitator
CPM Belgium onderzoekt verder ook de mogelijkheden van artificiële intelligentie, een technologie die het analyseren van data nog verder doortrekt. Daarbij worden data niet langer enkel geanalyseerd, maar worden er ook conclusies uit getrokken en acties ondernomen. “Volgens onderzoek van adviesbureau McKinsey is momenteel 40% van het werk van een verkoper automatiseerbaar,” zegt Perneel. Het gaat dan onder meer over het zoeken en screenen van prospecten, het leggen van de eerste contacten en de administratie die daarbij komt kijken. Artificiële intelligentie kan zo’n zaken perfect overnemen. Toch hoeven verkopers die opkomende technologie niet te vrezen volgens Perneel: “Artificiële intelligentie zal menselijke verkopers immers nooit kunnen vervangen. Sales is altijd gebaseerd op vertrouwen en dat kan enkel opgebouwd worden door menselijk contact. Maar volgens ons kan het dus wel bepaalde processen automatiseren, zodat verkopers zich enkel nog moeten focussen op klanten en consumenten die effectief geïnteresseerd zijn in hun product. Dat levert een win-win situatie op voor alle partijen."
CPM Belgium is een onderdeel van de internationale communicatiegroep Omnicom en is actief vanuit Eigenbrakel en Gent.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]