KU Leuven gaat voor een master in employer branding met Insilencio

4schools / Budgets / News

De komende jaren gaat KU Leuven voor haar employer branding in zee met een nieuwe partner. Voortaan zal Insilencio instaan voor de employer marketing van de universiteit.

Insilencio mag met trots een belangrijke nieuwe partner aan hun portfolio toevoegen. Met de KU Leuven trekken ze niet alleen een van de grootste universiteiten van het land aan - met 100 diensten, faculteiten en departementen over heel Vlaanderen en Brussel - maar ook een wereldspeler in de academische wereld met een brede, internationale blik op de wereld. "Dat alles uitspelen en extra in de verf zetten met een overtuigend en authentiek werkgeversverhaal is iets wat - gezien het DNA van het huis - perfect past bij de employer marketing experts uit Mechelen," klinkt het.

Na een intense pitch kon het bureau vooral overtuigen met zijn strategische onderbouwing, visie op media en een onderbouwd creatief concept. Insilencio besloot om een idee voor te stellen dat van binnenuit breed gedragen kon worden via sterke owned media. Er werd vol ingezet op een enthousiasmerend concept, dat nauw aansluit bij een motiverende campaign narrative met aandacht voor uniciteit, maar vooral herkenbaarheid.

“Wij zijn niet alleen heel blij, maar ook gewoon heel trots om samen met KU Leuven te bouwen aan hun positie als droomwerkgever,” vertelt Jonas Heuts, zaakvoerder bij Insilencio. “KU Leuven is een unieke en warme werkgever die terecht fier mag en moet zijn op zijn opdracht, de maatschappelijke rol in onderwijs en onderzoek en op alle gemotiveerde mensen die deze ambities mee waarmaken. Die boodschap met meer dan 13.000 medewerkers samen naar buiten brengen, is een krachtige vorm van employer branding die we maar wat graag uitdragen.”

“Elke dag opnieuw schrijft KU Leuven aan een uniek verhaal in onderwijs en onderzoek. Een employer branding strategie die een fijne en stimulerende werkcontext uitstraalt om talentvolle, geëngageerde medewerkers te kunnen aantrekken is dan ook van groot belang,” zegt Ann Schillemans, verantwoordelijke talent & ontwikkeling aan KU Leuven. “Het inhoudelijke verhaal van Insilencio heeft ons overtuigd van het feit dat zij daarbij de beste partner zijn om ons bij te staan in zowel strategisch advies als creatieve uitwerking. Niet alleen kwamen ze tegemoet aan de creatieve voorwaarden uit de pitch opdracht, met een uitwerking die zowel inside out als outside in kan worden opgenomen. Daarnaast zorgde de strategische onderbouwing voor een ruimere blik op de noden en uitdagingen waar we met KU Leuven voorstaan. We kijken ernaar uit om dat alles te vertalen naar een impactvolle positionering en campagne.

De nieuwe samenwerking gaat van start vanaf mei en met respect voor de vernieuwde corporate positionering van de KU Leuven die gepland staat.