Januari is dé maand van de lopende en verstopte neuzen. En dat inspireerde muntjesmerk Frisk tot een opmerkelijk initiatief: hoe van al die rondslingerende papieren zakdoekjes een positief verhaal maken? Frisk gaf de uitdaging prompt aan creatief designer Frederik Delbart, zo meldt RCA, met als resultaat ‘Cloud’: een abstracte creatie in de vorm van een neus, bestaande uit meer dan 1.000 over heel België ingezamelde (ongebruikte) papieren zakdoekjes. Of hoe Frisk op een originele manier zijn nieuwe neus- en keelverfrissende muntjes laat ontdekken.
“In januari worden traditioneel nog volop nieuwjaarswensen uitgewisseld, maar daarbij helaas ook veel verkoudheden. Veel mensen lopen momenteel rond met een lopende of verstopte neus of geïrriteerde luchtwegen, gewapend met papieren zakdoekjes,” zegt Dave Brosens van Frisk. “Zo kwamen we op het idee om daar eens iets creatiefs mee te doen. De timing is perfect, want net nu lanceren we onze nieuwe neus- en keelverfrissende muntjes Fresh Effect”.
Een muntjesmerk dat samenwerkt met een creatief designer? Het is voor Frisk niet de eerste keer. Zo ging Frisk in 2015 al in zee met de Japanse kunstenaar Takashi Murakami, om een collectie van drie nieuwe Frisk-doosjes te ontwikkelen in zijn unieke pop-stijl. In station Brussel-Zuid onthulde designer, kunstenaar en ontwerper Frederik Delbart zijn ‘Cloud’, een abstracte representatie van een neus, niet toevallig opgebouwd uit duizend papieren zakdoekjes. Die werden afgelopen weken door Frisk in Antwerpen, Gent, Luik, Namen en Brussel ingezameld: voorbijgangers konden hun zakdoek inruilen voor een blikje muntjes. Zo is ‘Cloud’ ontstaan, 3 meter hoog en 1,2 meter lang en breed.
Frederik Delbart: “Als ontwerper heb ik het concept van de "neus" vertaald naar een scherpe, abstracte vorm, die in de kunstwereld wel eens "de neus" genoemd wordt. Ik vond het belangrijk dat het een hedendaags en tijdloos object werd, waar mensen even stil bij blijven staan. Dit gaat gepaard met mijn manier van ontwerpen, waar vormen maximaal uitgepuurd worden. Het is een strak ontwerp dat goed contrasteert met de zachte zakdoeken die zowel de structuur als de afwerking zijn. Het voelt als een "cloud" aan!”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]