Kvik zet huiselijkheid en inspiratie centraal in vernieuwd winkelconcept

News / Retail

Binnenkort opent Kvik ook in België de deuren van haar vernieuwde winkelconcept. De verschillende vestigingen worden omgebouwd tot een nieuw concept waarbij Kvik in haar winkels een meer huiselijke en inspirerende omgeving wil creëren. Het gebruik van de juiste inrichting, verlichting, geur, achtergrondmuziek en aankleding moeten ertoe bijdragen de juiste sfeer te creëren. De hele beleving rondom het kopen van een nieuwe keuken werd hierbij herdacht. De winkelbalie en bureaus werden vervangen door een lounge- en designhoek, om zo dichter bij de klant te kunnen staan.

Zowel bestaande als nieuwe Kvik-winkels worden aankomende periode omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept, zodat deze goed aansluit bij de huidige klantenbehoefte. De klant weet vaak voorafgaand aan zijn winkelbezoek reeds waar hij naar op zoek is. Het komt er dus op aan om in de winkel de ideeën vorm te geven. Het vernieuwde winkelconcept faciliteert dit: klanten kunnen er materialen bekijken, voelen en combineren in een inspirerende setting. Ter plekke worden samen moodboards en 3D-tekeningen opgemaakt.

“We zijn ontzettend trots dat we de eerste stap hebben gezet. Tegen eind dit jaar zal het nieuwe winkelconcept in meerdere winkels in België te bezichtigen zijn, en volgend jaar zetten we de aanpassing van de winkels voort,” vertelt Ariadne Dierick, marketing manager van Kvik België.

In de winkel wordt gewerkt met een vaste looproute via dewelke bezoekers langs de verschillende Deense designs worden geleid. Door dit doen is de winkel optimaal ingedeeld. De franchisehouders denken samen met Kvik-designers zorgvuldig na over wat er getoond wordt, op welke manier dit gebeurt en wanneer dit het best wordt gedaan.

​In België zal de vestiging in Lochristi als eerste deze transformatie ondergaan, vanaf 18 november opent de vernieuwde winkel opnieuw zijn deuren. Later dit jaar wordt het nieuwe winkelconcept ook geïntroduceerd in de vestigingen in Erpent en Schelle.