Joke De Coninck van de bekende Antwerpse koffiebar Black & Yellow maakt in samenwerking met Rombouts een eigen koffieblend BNY voor festivalafsluiter Laundry Day. “De grote opkomende hype van koffiefestivals in hoofdsteden Londen en Amsterdam gaven ons de inspiratie om koffie een speciale plek te geven op het festival. Op kantoor is iedereen koffie-addict en natuurlijk kenden we Joke en haar koffiebar Black & Yellow. Joke draaide ook al enkele keren als dj op festivals en zo was de link snel gelegd,” vertelt Wim Van der Borght, mede-eigenaar van Laundry Day.
De blend is het resultaat van lange gesprekken en meerdere koffietastings met de hoofdbrouwer van Rombouts. Bedoeling was om de ideale smaak te creëren voor bezoekers van Laundry Day. "Die smaak verschilt uiteraard van die van de echte koffiepurist. Voor een festivalblend kies je beter voor een toegankelijke smaak om zo een breed mogelijk publiek te plezieren,” aldus Joke De Conick. De koffie bestaat uit 70% Burundi Buyenzi bonen, dat is een washed Bourbon die garant staat voor een rijke body. De overige 30% bestaat uit semi-washed Braziliaanse Cattuai. Na branding zorgen deze 2 samen voor een lekkere volle koffie met toetsen van caramel, frisse citrus en verse tabac. Maar de ondernemende barista denkt verder dan alleen maar koffieblends. Zo verwerkt ze de smaak van koffie op een creatieve manier in een assortiment limonades, eveneens beschikbaar op Laundry Day. Is de cafeïne nog niet straf genoeg? Laat op de stand een hand-poked tattoo zetten door Aline van Strange Love Tattoo.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]