L’Avenir Advertising: op en top regie!

Media / News

Eric Schoonbrodt, Managing Director bij l’Avenir

Eric Schoonbrodt, Managing Director bij l’Avenir

De komende dagen zullen er veel jobs bijkomen binnen de regie l’Avenir Advertising, zoals: een verantwoordelijke voor de marketing en sales support, een projectleider, een digital development specialist… De mediaregie, die bestuurd wordt vanuit Nethys (l’Avenir, lavenir.net, Proximag, Moustique, Télé Pocket enz.) is namelijk sinds afgelopen maand bezig aan een rebranding, ontwikkeld door Minale Design Strategy. Met het aanwerven van personeel en het uitbreiden van haar waaier aan titels wil L’Avenir Advertising zich positioneren als een waardige regie, zowel lokaal, regionaal en nationaal.

L’Avenir Advertising is een jonge regie, historisch gelinkt aan het merk l’Avenir. Eric Schoonbrodt, Managing Director bij l’Avenir, vertelt ons meer. « Er is een versmelting op het vlak van reclame tussen l’Avenir en l’Avenir Advertising. l’Avenir Advertising is nochtans een regie op zichzelf. » Daarom werkt de groep nu samen met Minale Design aan een duidelijke positionering, om zich zo te distantiëren van deze mix tussen uitgevers en regieën. « Het is meer dan een rebranding. We kiezen echt bewust voor een positionering als regie die ons in staat moet stellen om andere innovatieve dragers te verwerven, door middel van de producten van Nethys of zelfs outdoorproducten. »moustique

Enerzijds gebeurt de herpositionering in samenwerking met Minale Design, anderzijds is er ook een interne reorganisatie. « Twee personen zullen de taak hebben om de regie te personaliseren. De sale director zal het geheel van de commerciële structuur op zich nemen, terwijl de tweede pijler, de marketing en sales support, zich zal moeten bezighouden met de b2b-marketing. » Naast hen zal ook een derde persoon de digitale campagnes, die nu nog gemaakt worden door Mediahuis, moeten verzorgen. « We hebben de wil om deze expertise te voltooien om te voldoen aan de eisen van de lokale en regionale markt, alsook van onze nationale adverteerders. Dat omvat ook dat we zullen moeten evolueren naar premedia. Een zeer technisch gegeven, maar het is wel al sterk geëvolueerd. Wij willen deze verandering versnellen. » Ten slotte wil de regie ook organisatorisch beter te werk gaan, door bijvoorbeeld het digitaliseren van bestelbonnen. Schoonbrodt verduidelijkt eveneens dat l’Avenir partner zal blijven van Mediahuis voor de dagbladen: « We willen ons niet isoleren. »

Deze reorganisatie moet van l’Avenir Advertising een innoverende regie maken. « We hoeven niet de nummer één te zijn, verre van », legt Schoonbrodt uit. « Wat we willen is anders, innovatief en reactief zijn, en ons maximaal kunnen aanpassen aan de vraag van de adverteers. »