LDV United en Argenta pakken Bronzen Effie Award Europe

Awards / News

De Effies en de European Association of Communications Agencies hebben de winnaars bekendgemaakt van de 2023 Effie Awards Europe competitie. Van de finalisten stonden er 40 op de shortlist in de algemene competitie en 42 in het Best of Europe circuit. De finalisten zijn afkomstig van verschillende bureaus uit België - LDV United en Argenta voor de campagne 'I don't save, I invest' en ook Ogilvy Social.Lab en IKEA Belgium met 'I love you but', Denemarken, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Israël, Italië, Letland, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Türkiye, Oekraïne, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. En tadaa: beide Belgische campagnes kregen een Bronzen Effie Award Europe!

De jury van dit jaar werd voorgezeten door Ayesha Walawalkar, Chief Strategy Officer, Mullenlowe Group UK, en Catherine Spindler, Deputy CEO van LACOSTE. De prijsniveaus - Grand, Gold, Silver en Bronze - werden bekendgemaakt tijdens het Effie Awards Gala op 5 december in Brussel. De Effie Awards Europe worden georganiseerd door de European Association of Communications Agencies (EACA) in samenwerking met Kantar als Strategic Insights Partner, Google, The European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA), ACT Responsible, Adforum.com, OneTec&Eventattitude en The Hoxton Hotel.