LDV United en Dennis Vandewalle gaan 2.0

News / People

LDV United stroopt het begin 2024 de mouwen op en steekt het (een dikke maand na oudjaar) nog een stevige vuurpijl af. Dat doen ze door voormalig creatief directeur Dennis Vandewalle terug te halen naar De Hangar op Het Eilandje. Niet in zijn functie van weleer, wél als managing director. Knal.

“Deze keuze is er niet enkel eentje van het hart. Het past volledig in het verhaal van wat LDV United 2.0 moet worden. Ons bureau is het voorbije jaar stevig verveld waardoor we sommige dingen moesten, maar ook konden herdenken,” vertelt Harry Demey. “Toen we met Senses een profiel opstelden, schreven we meteen Dennis zijn naam eronder. Geen vanzelfsprekende optie, maar wel wat we nodig hebben en meteen een stevig signaal. Dennis etaleerde in zijn eerste 14 jaar bij LDV United niet enkel capaciteiten als copy en CD. Hij koppelt visie aan de kwaliteiten om anderen hierin mee te krijgen. Dennis zal als MD dan ook bijzondere aandacht hebben voor onze strategische afdeling en de brug slaan tussen alle departementen als hoofd van het management. Met deze ploeg zijn we klaar om een nieuwe sprong te maken. Met LDV én met de mooie merken waarvan we partner zijn!”

Dennis Vandewalle vertrok in september 2022 als creatief directeur bij LDV United om het creative sports agency Kiss The Badge op te starten onder Sporthouse Group, samen met Sam Kerkhofs en Tomas Van Den Spiegel. Hij keert anderhalf jaar later dus terug naar LDV United in deze nieuwe positie.

“Allereerst moet ik Sam en Tomas bedanken. We hebben op een korte tijd iets moois op poten gezet. Kiss The Badge zal onder Sporthouse Group verder evolueren en zonder twijfel haar stempel nog meer drukken op communicatie in en rond sport,” zegt Dennis Vandewalle. “Over mijn terugkeer en nieuwe rol bij LDV United kan ik alleen maar laaiend enthousiast zijn. Ik heb in de voorbije periode veel geleerd, niet in het minst over mezelf. Tijdens het gesprek met Harry werd de gemeenschappelijke passie voor het reclamevak fameus aangewakkerd. We spreken dezelfde taal (nee, niet enkel door de Antwerpse tongval) en vullen elkaar op belangrijke punten goed aan. Het spreekt voor zich dat ik met mijn achtergrond de rol van MD met een creatief-strategische bril bekijk. Maar diezelfde bril werpt ook een scherpe blik op de business-kant.”

Vandewalle zal dus de kop van het nieuwe management team trekken. Dat bestaat uit Tom Thijs (client service director), Yannick Schoch (creative director), Wesley Kuystermans (creative director) en Ineke Beeckmans (operations director). Samen met dit team zal hij aan de zijde van Harry Demey (CEO en brand inspirator) de koers van het bureau aan de Schelde bepalen.

“Het management team is nieuw, maar ik ken de mensen uiteraard zeer goed. Je voelt dat ze bruisen van de energie, ideeën en ambitie. De wil om iets verder uit te bouwen en te verrassen, die is bijzonder groot. Elk vanuit zijn of haar eigen kracht, maar met hetzelfde doel voor ogen. Zo ook op de strategische afdeling. Daar staat een complementaire ploeg met zeer diverse expertises. Ik kijk ernaar uit om die van mezelf eraan toe te voegen, hen mee te sturen en vooral: nauw samen te werken voor sterke merken. We gaan het stukje “United” een nieuwe dimensie geven,” klinkt het enthousiast.

“LDV United is en blijft een authentiek agency met een heel herkenbaar DNA. Dit DNA gaan we volop inzetten en verder cultiveren om de creatief-strategische evolutie in een strak tempo door te trekken. Met nog meer uiteenlopende talenten die merkwaarde kunnen creëren. We willen het bureau en bij uitbreiding de sector injecteren met een aanstekelijke energie die tot iconische communicatie en merken leidt. Op alle vlakken. Werk maken dat impact heeft op een massa mensen, net omdat het werk er voor die massa duidelijk bovenuit steekt. Het collectief geheugen mag gerust een ambitie zijn, ook in tijden van vluchtig consumeren. “We create fans for brands”, staat dan ook terecht nog steeds op de muur van ons kantoor te pronken in een flashy neon. Dat hij mag flitsen als nooit tevoren.”