LDV United en Het Nieuwsblad zoeken Plezantste Gemeente

Crea / News

LDV Nieuwsblad Het Nieuwsblad gaat in 2019 op zoek naar De Plezantste Gemeente. Een heel jaar lang onderzoekt de krant hoe onze gemeenten scoren op vlak van sport, feest, cultuur, enz. Met dit onderzoek wil Het Nieuwsblad aantonen dat het leven in Vlaanderen best plezant is, maar dat er nog zoveel te ontdekken valt. Daarom vertrok LDV United van een herkenbare basisgedachte: Vlaanderen, dat lijkt op het eerste gezicht overal hetzelfde. Met in elk dorp een kerk, een lokale fuif, een koers,… Maar wie Het Nieuwsblad leest, kijkt verder. En ontdekt hoe plezant het leven in onze gemeenten wel niet is, met de plezante steun van Axa.
In film speelt hét dorpssymbool de hoofdrol: de lokale kerk. Op de tonen van 'Ca Plane Pour Moi' van Plastic Bertrand neemt de spot je mee langs verschillende kerken in Vlaanderen. Wanneer we de kerk betreden zien we een resem herbestemde kerken die symbool staan voor de verborgen parels van onze gemeenten. En welke gemeente nu écht de plezantste is, weten we eind december.
Volg het onderzoek het hele jaar op nieuwsblad.be/plezant.

CREDITS
CLIENT: Het Nieuwsblad
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Kristof Saerens, Dries Vereecke
ACCOUNT TEAM: Dimitri Mundorff, Ineke Beeckmans, Innie Tran
STRATEGY: Jef Raeman, Isabelle Cuykx
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
PRODUCTION: Wenneker, Raygun Studio
DIRECTOR: Khaël Touag