LDV United en Mooimakers zijn openbaar emotioneel

Crea / News

MooimakersDe zomer is bijna in het land. Jammer genoeg gaat het mooie weer gepaard met een stijging van het zwerfvuil in Vlaanderen. Daarom ontwikkelde LDV United voor Mooimakers een uit de kluiten gewassen zomercampagne om deze vervelende gewoonte tegen te gaan. Door het emotioneel laden van openbare plaatsen wil het mensen overtuigen om hun afval niet op de grond te gooien. Dat met de boodschap: “Elke plaats is voor iemand belangrijk. Bedankt om je afval niet op de grond te gooien.” 
mooimakersIn de campagne komen de persoonlijke verhalen aan bod die schuilen achter de bankjes, pleinen, bushokjes,… overal in Vlaanderen. Want het bushokje waar jij je blikje gooit, is voor iemand anders misschien wel de plek waar zij elke dag op de bus wacht. Of misschien was dat bushokje wel de plek waar iemand zijn eerste kus beleefde.
VUI300_OOH_160x120 4« We hebben allemaal wel een emotionele band met een openbare plaats. Door de persoonlijke verhalen te vertellen achter de plaatsen zullen passanten minder snel geneigd zijn hun afval op de grond te gooien, » vertelt Thomas De Boeck, creatief bij LDV United.
mooimakersAls lancering van de campagne worden er op vijf verschillende plaatsen in Vlaanderen standbeelden onthuld. Niet van historische of bekende figuren, maar van gewone mensen in hun alledaagse routine. Verder wordt in outdoor en radio verteld waarom bepaalde plaatsen zo belangrijk voor iemand zijn. En wordt de campagne versterkt door outdoor activaties in steden en gemeenten.
Credits:
Client: Mooimakers
Agency: LDV United
Contact client: Ward Mertens, Kelly Baetens
Account team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Julie De Preter
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Isabelle Cuykx
Creative direction: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck, Matthew Lootens
Production: Sonicville, La Mancha, Fast Forward Events
PR: Lewis Communications