LDV United wil darmkanker stoppen

Crea / News

Tijdens de zomermaanden sieren advertenties van allerhande ngo’s en vzw’s traditiegetrouw de pagina’s van De Standaard. Een initiatief dat je alleen maar kan toejuichen. Een bepaalde advertentie deed menig krantenlezer fronsen: jawel, er stond een afbeelding van een anus in de kwaliteitskrant, pal op de achterflap. Eens je het zag, kon je het niet ontzien - de anus in kwestie vertoonde een bange expressie.

Als je een paginagrote anus in de krant plaatst, heb je daar maar beter een goeie reden voor. En die heeft Stop Darmkanker - de vzw in het leven geroepen door Dr. Luc Colemont - absoluut. Darmkanker is immers een van de meest voorkomende kankers en gelukkig ook relatief goed te genezen. Althans bij een vroege diagnose. Daarom ontvangt iedereen ouder dan vijftig een gratis zelftest in de brievenbus. Al botst die op nogal wat weerstand: slechts 50% doet de test, vaak door het foutieve idee dat het om een rectaal onderzoek gaat. Terwijl je met een simpele swipe een bruikbaar staal uit je stoelgang kunt halen. Een bange anus is dus geen excuus om de test langer uit te stellen, want die test kan je leven redden en je heel wat leed besparen.

Credits

Client: Stop Darmkanker

Agency: LDV United

Creative Lead: Yannick Schoch

Creative Lead: Wesley Kuystermans

Art Director : Willem De Wachter

Copywriter : Dries De Wilde

Design Director : Roel Craen

Graphic Design: Stijn Voeten

DTP: Sandra Wulffaert

3D illustrator : Mr. 81

Account Executive: Yaël De Wit

Contacts Stop Darmkanker: Luc Colemont, Ishia Opgenhaffen