Le Loft Epicurien brouwt nieuwe concepten voor Bertinchamps

Budgets / News

Het strategisch communicatiebureau Le Loft Epicurien, gespecialiseerd in premium- en luxemarketing, heeft een nieuwe klant: de brouwerijgroep Bertinchamps. Het bureau werd aangesteld om nieuwe productconcepten mee te ontwikkelen en in de markt te zetten. Brouwerij Bertinchamps, gevestigd in Gembloux, is het verhaal van een ondernemende brouwersfamilie die succesvol aan de weg aan het timmeren zijn van hun micro-brewery. Onder impuls van de familie Humblet werd een gamma van bieren op de markt gezet, 100% ontwikkeld en gebrouwen in de boerderij-brouwerij van Bertinchamps. Het bedrijf ging ook samenwerkingen aan met bekende chefs zoals San Hoon Degeimbre van L’Air du Temps (2*, 19/20 Gault Millau) en Martin Volkaerts (L’Amendier).

Brouwerij Bertinchamps heeft nu aan Le Loft Epicurien gevraagd hen bij te staan bij de verdere groei van hun onderneming. Zo willen ze penetreren in twee nieuwe categoriën. Le Loft Epicurien zal helpen met de strategische marktanalyse, het ontwikkelen van de product concepten, mee aansturen van de productontwikkeling, het ontwikkelen van nieuwe merknamen en verpakking en finaal het begeleiden om het in de markt te zetten. Wim De Schutter van Le Loft Epicurien: “We zijn uitermate blij dat Le Loft Epicurien gekozen is als partnerbureau in de 360° ontwikkeling en roll-out van de nieuwe producten en merken. Ten eerst omdat het verhaal van Bertinchamps, met zijn waarden van authenticiteit en vakmanschap, ons enorm aanspreekt. Maar ook omdat we als bureau hiermee opnieuw tonen dat we geen klassiek reclamebureau zijn; we gaan mee in de cockpit zitten van bij de ontwikkeling van het product tot en met de lancering. Kortom een uitermate uitdagende en spannende opdracht! Stay tuned!”