Le Loft Epicurien houdt van internationale luxe

Communication / News

Wim De Schutter

Wim De Schutter


Wim De Schutter heeft een stevig marketingparcours op zijn naam staan. Ervaring deed hij op bij AB InBev, Ferrero, Base, Nespresso en Red Bull, in de laatste drie rollen telkens als marketing director. In januari 2017 achtte hij de tijd rijp om een eigen zaak te starten, PureDeluxe. Dat omvat een digitaal platform rond gastronomie, design, reizen, lifestyle en technologie, en daarnaast b2b-diensten die Wim De Schutter en PureDeluxe aanbieden. “We mikken echt op premiummerken,” zegt Wim De Schutter. “We gaan resoluut voor storytelling en premium crafted work voor luxemerken.” PureDeluxe.eu is een (gratis) Nederlandstalig contentplatform dat zonder reclame nu al 7.500 unieke bezoekers per maand lokt. Het platform is deels een contentvehikel voor de klanten. So far so good.
Logo Le Loft Epicurien
Gesprekken met Christian Remon leidden begin 2018 tot de oprichting van een nieuw bureau, Le Loft Epicurien, doorgegroeid uit de kiem van Puredeluxe. Christian Remon verdiende zijn sporen bij L’Oréal Luxe als digital & e-commerce director en bij Porter Novelli en net als Wim De Schutter studeerde hij marketing aan de Vlerick Business School. De twee vonden elkaar in hun streven om diensten aan te bieden aan premiummerken, op internationale schaal. Per project, of per klant, stelt het duo een team samen. Le Loft Epicurien profileert zich als een ‘strategic integrated communication agency’. “Veel andere bureaus leggen de focus op creatief werk, maar kennen de strategische en businesskant niet,” legt Wim De Schutter de USP van Le Loft Epicurien uit. “Met onze seniorervaring met premiummerken begrijpen we de strategie van de klant. “Wij werken met een sterk freelance, meertalig creatief team en een vast productieteam, vanuit Mechelen en vanuit Sint-Petersburg, waar Christian Remon en zijn Russische echtgenote wonen en werken.”
Christian Remon

Christian Remon


Le Loft Epicurien biedt zowel brand strategy, digital strategy als execution aan. Wim De Schutter neemt de brand strategy voor zijn rekening, Christian Remon de digital strategy en de uitvoering is werk voor het creatief- en productieteam, maar pas nadat de KPI’s duidelijk zijn vastgelegd, benadrukt De Schutter. Het actieterrein is op dit moment vooral België zelf, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten, voor klanten als Neuhaus, Toyota/Lexus, Recor Home (Belgisch furnituredesignmerk) en Sir Kwinten (een horecagroep in het hogere segment). “Wij mikken op early premium tot en met top luxury,” legt Wim De Schutter uit. “Wij merken dat de middenklasse wel blijft bestaan, maar dat het middensegment het steeds moeilijker krijgt. Mensen zoeken ofwel naar goedkope producten ofwel naar premium- of high-end producten, afhankelijk van het doel en de gelegenheid. Wij willen daar merken in challengen, zoals dat nu met Recor gebeurt.” Voor het ene merk legt Le Loft Epicurien zich enkel toe op de strategie, voor andere merken werkt men al 360°-campagnes uit in meerdere landen. Premium en internationaal blijven de komende tijd de twee assen waarop Le Loft Epicurien zich wil ontwikkelen. De ambitie is absoluut om een internationaal bureau te worden en klanten op die schaal te kunnen bedienen.