Le TEC en Hungry Minds lanceren latec.be… heu LETEC.be

Crea / News

Le TEC lanceert zijn nieuwe klantenwebsite met een campagne die door Hungry Minds tot leven werd gebracht. De gelegenheid voor TEC om zijn digitalisering voort te zetten en ook om zijn identiteit en modernisering te bevestigen bij de Waalse bevolking. “Het is niet les TEC (les TEC werden één in 2019 ), het is niet infotec, het is niet la TEC, het is eenvoudig... het is le TEC.” Hiervoor bedacht het bureau een tweeledige campagne.

Om het vermogen tot zelfspot en humor van de publieke operator te benadrukken, stelde het bureau voor om een nepwebsite onder de naam www.latec.be te lanceren, met de webcodes van de jaren 2000. Om, uiteindelijk, de echte website www.letec.be te lanceren. 

De campagne werd ontwikkeld met behulp van Waalse kunstenaars om de boodschap van vereenvoudiging en modernisering zo goed mogelijk over te brengen. De Luikse rapper Venlo componeerde de soundtrack voor de videoclip, waarin uiteraard alle teksten met “LA” vervangen zijn door “LE”.

De Luikse kunstenaars Doud en Noir Artist en de Naamse kunstenares Salomé Gauthier ontwierpen op hun beurt negen volledig aangeklede bussen die vandaag door Wallonië rijden.

De campagne, die verspreid wordt via televisie, radio, social media, bussen en de digitale kanalen van de TEC, draagt dus één duidelijke boodschap: het is letec.be.

Credits
Client: TEC
Alice Thonnart, Alizé Bona
Agence: Hungry Minds
Account Manager: Florine Minsart
Chief Creativity Office: Damien Ronday
Creative Director: Jeremy Paul
Creative Director: Jerome Vandewatere
Creative Director: Ann Stimart
Director of Photography: Augustin Fievet