Leffe: biermerk of whiskymerk?

Leffe is en blijft een biermerk, geen paniek. Maar het populaire bier introduceert Caractère by Leffe; een uniek bier dat vier weken lang gematureerd werd met houtsnippers die in Schotse whisky werden gedrenkt. Het resultaat is een stevig bier met onmiskenbare toetsen van whisky en eik tegen de achtergrond van de typische, fruitige Leffe gist. Opmerkelijk: Caractère by Leffe zal slechts in zeer beperkte oplage beschikbaar zijn. AB InBev speelt met dit nieuwe bier slim in op de vraag van de consument naar nieuwe smaken én naar craftmanship. De biergigant wil aantonen dat het ook op dat vlak een rol kan spelen.
“De Caractère is in alle opzichten een erg interessant bier," zegt Michael Dresel, brouwmeester van Caractère by Leffe. "Niet alleen het maken ervan, wat een aanzienlijke uitdaging vormde en waarvoor we echt wel al onze kennis en ervaring hebben moeten aanwenden, maar ook de toekomst ervan. We zijn namelijk erg benieuwd op welke manier het bier zich zal ontwikkelen in de fles en op welk moment het op zijn top zal zijn. De Caractère heeft wat dat betreft beslist zijn naam niet gestolen.”
Dit geraffineerde brouwproces nam veel tijd in beslag en er werd maar één batch gebrouwen waardoor slechts een beperkt aantal (50.000) flessen Caractère by Leffe beschikbaar zullen zijn. Dat maakt van Caractère by Leffe dus à priori een exclusief product. Arnaud Hanset, marketingdirecteur AB InBev: “Met Caractère by Leffe realiseren we vandaag een idee dat al een heel aantal jaren op de tafel lag, namelijk onze karakteristieke Leffe gist combineren met een al even karaktervolle Schotse whisky en eikenhout. We wisten dat het een geslaagd huwelijk zou zijn, maar de weg ernaartoe was er een met vallen en opstaan. De natuur laat zich dan ook niet makkelijk dwingen. Met Caractère by Leffe hebben we een heel spannend bier gecreëerd dat de liefhebbers ongetwijfeld zal kunnen bekoren.”
Caractère by Leffe bevat 9% alcohol en is enkel beschikbaar in glazen flessen van 50 cl. Deze exclusieve Leffe zal vanaf mei 2017 beschikbaar zijn in een beperkt aantal supermarkten aan 18 euro per fles en zal ook in een honderdtal horecazaken worden geschonken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]