In een steeds digitalere wereld is het belangrijk om kinderen op een veilige manier te leren omgaan met het internet. Daarom ontwikkelde Lego een nieuw sociaal netwerk voor kinderen onder de 13 jaar, bedoeld om hun eerste digitale sociale ervaring te zijn: Lego Life. Via dat platform kunnen jonge Legofans hun creativiteit met elkaar uitwisselen en elkaar inspireren.
Afgelopen dinsdag was het bovendien Safer Internet Day 2017, de jaarlijkse dag in het kader van een beter internet. De ideale gelegenheid voor Lego om een stapje verder te gaan, en dus ontwikkelde ze in samenwerking met Safer Internet Day 2017 drie nieuwe uitdagingen in Lego Life. Zo kunnen Legofans deelnemen aan een aantal quizzen en stickeruitdagingen die veilig en positief internetgedrag in de verf zetten. Om zeker te zijn dat alle online activiteiten voldoen aan dezelfde normen, ontwikkelde Lego een Digital Safety Policy dat toeziet op Lego’s online educatieve mogelijkheden. « Op die manier kunnen we de leukste en veiligste online ervaringen garanderen, » klinkt het bij Julia Goldin, executive vice president en CMO bij LEGO Group. Bovendien voorziet Lego ook voor de ouders een specifieke Digital Safety sectie, waarop de speelgoedfabrikant aantoont op welke manier ze focust op de veiligheid van hun kinderen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]