Leon Jacobs van Boondoggle naar Emakina

News / People

Leon JacobsLeon Jacobs sluit zich aan als nieuwe executive creative director bij Emakina. Hiermee versterkt ‘The User Agency’ zijn slagkracht en creatief vermogen. Leon Jacobs is een bekroonde creatieve duizendpoot die internationaal wordt erkend voor zijn strategisch begrip en verbeelding. “Het meest opwindende in ons vak is hoe je met technologie en creativiteit betekenisvolle ervaringen en verhalen kan creëren. Dat verstaan ze bij Emakina bijzonder goed,” vertelt Leon Jacobs. “De rijkdom aan ervaring en vaardigheden die ik in dit team zie inspireert mij geweldig. Ik kan niet wachten om hier samen uitzonderlijke resultaten te boeken voor onze klanten.'

Jacobs is een 44-jarige Zuid-Afrikaanse wereldburger. Hij won respect voor zijn inzichten en projecten van Johannesburg en Kaapstad tot Londen, Genève en Hong Kong. Hij ontwikkelde bekroonde campagnes voor wereldwijde merken zoals Novartis, P&G, BMW en Land Rover. In België won hij nominaties en prijzen voor campagnes voor De Morgen en Wereldsolidariteit, met erkenning op grote internationale en lokale awards, waaronder Eurobest en festivals in New York. Hij liet klanten schitteren voor Saatchi & Saatchi, TBWA en Boondoggle, waarvoor hij in Kaapstad en Leuven werkte, om nu de stap te zetten naar Emakina.