lesoir.be krijgt innovatieve reclameformats

Media / News

Lesoir be

Met dagelijks meer dan 300.000 unieke bezoekers, waarvan ruim de helft via smartphone, onderging lesoir.be een grondige make-over. Vanaf vandaag woensdag 7 juni kunnen alle lezers kennismaken met de nieuwe gratis website van Le Soir. Vernieuwde opmaak, vernieuwde navigatie, vernieuwde identiteit: dit is de achtste volledige herwerking van de site in haar 21-jarige bestaan. Het doel is tweeledig. Enerzijds wil het nieuwsmerk  het bestaande publiek van de website behouden door hen een betere digitale ervaring te bieden. Hierdoor wordt het merk Le Soir verder versterkt als een van de belangrijkste spelers in het digitale perslandschap in Franstalig België. Anderzijds wil men de gratis website maximaal benutten als opstapje naar Le Soir Plus, het meerwaardeaanbod dat is voorbehouden voor abonnees.

Wat zijn de troeven van de nieuwe website? Alvast een gebruiksgemak dat is afgestemd op actuele nieuwsberichten: korte formats, directe aanpak, beeldmateriaal, sterke interacties met de sociale media, waardoor het nieuws 7 dagen op 7, van 's ochtends tot 's avonds, in realtime kan worden gevolgd op alle domeinen, van politiek tot sport, van economie of cultuur tot nieuwe technologieën. Dit alles met de goedkeuring en de 'stempel' van de redactie van Le Soir. Daarnaast: een veelzijdige site: de gebruikerservaring werd optimaal aangepast aan elk scherm, van pc of tablet, tot smartphone. De meerwaardeartikelen van Le Soir Plus komen adrukkelijk op de voorgrond: hoewel lesoir.be zich profileert als 'de' website is voor actualiteit, moeten de lezers ook tijd nemen om te begrijpen wat er in de wereld is gebeurd, om de informatie in te schatten en een eigen mening te vormen. Ontsluieren, analyseren, verder gaan, dieper graven, met interviews, reportages, onderzoeken of de rubrieken en debatten van specialisten: dat is de rol van de betalende website, Le Soir Plus, die via verschillende wegen geraadpleegd kan worden vanuit het gratis aanbod. Om het lezerspubliek te binden, gaat de lancering van de nieuwe website lesoir.be gepaard met aanbiedingen voor abonnementen. Binnenkort zal ook Le Soir Plus grondig onder handen worden genomen, zowel grafisch als functioneel. Over enkele weken is de mobiele applicatie al aan de beurt. En tot slot zijn er de innovatieve reclameformats: in een wereld waar de concurrentie steeds toeneemt, heeft de website van Le Soir sterke troeven nodig. Met veel aandacht voor de zichtbaarheid, moet de nieuwe opmaak voor een sterkere, aangenamere, beter geïntegreerde en buitengewoon doeltreffende ervaring voor veeleisende adverteerders zorgen.