Voor veel marketing- en communicatieprofessionals is employee advocacy een uitdaging. Hoe maak je ambassadeurs van je eigen medewerkers? Het internationale communicatiebureau LEWIS introduceert daarom Employee Activate, dat medewerkers moet stimuleren om verhalen over hun merk te vertellen via hun persoonlijke social media-kanalen. LEWIS ontwikkelde Employee Activate om klanten te helpen bij het operationaliseren van employee advocacy programma's. Dat houdt in dat de consultants assisteren bij het uitwerken van richtlijnen en workflows, het ontwikkelen en managen van de content die van de werknemers komt en het verspreiden daarvan via allerlei mediaplatformen, het opstellen van KPI's en het kiezen van platformen.
« Aankoopprocessen zijn niet meer lineair; ze zijn cyclisch, dynamisch en onvoorspelbaar », aldus Michael Brito, SVP bij LEWIS. « Mensen doen vaak online onderzoek voordat ze iets kopen en kijken wat mensen zoals zij doen en vinden. Werknemers die zich gedragen als merkambassadeurs kunnen het aankoopproces al vroeg beïnvloeden door actief betrokken te zijn in deze online conversaties. »
« Het belang van employee advocacy is algemeen bekend bij bedrijven », zegt Russ Fradin, medeoprichter en ceo van Dynamic Signal, een technologische partner van LEWIS. « Grote merken begrijpen dat op een goede manier communiceren met en via werknemers zorgt voor een positieve en betrokken groep van brand storytellers. De vraag is vaak hoe je dit kunt vertalen naar een concreet programma; Employee Activate zorgt ervoor dat employee advocacy ook daadwerkelijk iets bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen. »
« Het merendeel van de werknemers zal branded content niet uit zichzelf delen via Facebook, LinkedIn of Twitter », voegt Brito daar nog aan toe. « Vanuit een contentperspectief is het cruciaal dat je je werknemers traint om storytellers voor je bedrijf te worden en dat je een contentplan voor hen opstelt dat menselijker is en toch gelinkt aan een groter merkverhaal. »
Employee Activate is de laatste toevoeging aan LEWIS' collectie van datagestuurde producten zoals ook Observa, een suite van analytics-oplossingen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]