Libelle lanceert online culi-webshop

Media / News / Retail

Libelle LekkerHet gaat goed met libelle-lekker.be, het culinaire online paradepaardje van Libelle. Een aantal cijfers: maar liefst 1,241 miljoen vrouwen komen maandelijks in contact met Libelle en/of Libelle Lekker, op de website vind je zo’n 9200 recepten en van de vrouwen die (mede)verantwoordelijk zijn voor gezinsmaaltijden haalt bijna 1 op 2 (48%) kookinspiratie uit Libelle en 1 op 5 uit het maandblad Libelle Lekker. Hoog tijd dus voor de lancering van een gloednieuwe webshop: libelle-lekkershop.be. Zo versterkt Sanoma Media Belgium haar digitale strategie en haar focus op vrouwen.

Met klinkende namen als onder andere Brabantia, iittala en Le Creuset kunnen online bezoekers naast culi-inspiratie voor op tafel, nu ook inspiratie vinden op libelle-lekkershop.be om dat tafelmoment compleet te maken: van precies de juiste kookpot tot het mooiste tafellinnen en sfeervolle decoratie.

Met de gloednieuwe webshop versterkt Sanoma Media Belgium niet alleen verder haar digitale strategie, maar wil het ook een nieuwe service bieden aan de meer dan 1 miljoen vrouwen die maandelijks met Libelle in contact komen. Op de webshop vind je dan ook ruim 5.000 producten in de categorieën koken, tafelen, buiten eten, kookboeken, huishouden én cadeautjes.

« Libelle Lekker is hét online platform voor vrouwen die koken en eten een cruciale rol in hun leven geven, » klinkt het bij Yves Berlize, ceo van Sanoma Media Belgium. « Libelle-lekker.be vormt dan ook een stabiele basis en belangrijke pijler binnen de digitale strategie en ontwikkeling van het het merk Libelle. De lancering van deze e-shop biedt de consument een extra service: we gaan van inspiratie naar daadwerkelijke aankoop van deze inspiratie. Zo versterken we onze relatie met onze consument, die vanuit de vraag 'wat eten we vandaag' tot aan 'hoe maak ik er een mooi moment van’ van A tot Z geïnspireerd én begeleid wordt door Libelle. »

Ruim 86% van de Belgische vrouwen staat erop minstens één keer per dag met het gezin samen te eten. Dat zijn véél maaltijden en nog meer kookinspiratie. Quality time situeert zich dan ook niet voor niets op én rond de tafel.

« Koken is onze passie. Wie Libelle kent, weet dat onze recepten al jàrenlang garant staan voor succes, » vertelt Mie Van der Auwera, hoofdredactrice van Libelle. « En een maaltijd bereiden, da’s ook zoveel meer dan alleen maar koken. Het is een manier om te zeggen ‘ik hou van jou’. Je gezin samen aan tafel, dat betekent gezellige gesprekken, een evenwichtige maaltijd en banden die worden aangehaald. Je zorgt zo, elke dag opnieuw, voor onuitwisbare momenten aan tafel, en die zijn onbetaalbaar. Met andere woorden, dat eten én tafelen is voor ons een hoofdzaak. Vandaag, met de lancering van de webshop, kunnen we onze Libelle-vrouw nóg meer kook- en tafelinspiratie aanbieden. Een belangrijk moment binnen de Libelle-evolutie. Ik ben er trots op. »

De lancering van libelle-lekkershop.be gaat gepaard met een televisie-, print- en social media-campagne en een performancedriven contentmarketingplan.