Lidl en BBDO schatten verse producten naar waarde

Communication / Crea / News

2Druiven-NLEr hangen sinds kort eigenaardige affiches in het straatbeeld: versproducten met een prijs die oploopt tot duizenden of zelfs miljoenen euro’s. U zag ze ongetwijfeld al. In een nieuwe reeks tv- en radiospots legt Lidl met de hulp van BBDO Belgium uit hoe het tot die bedragen is gekomen. Want verse producten zijn veel meer waard dan we denken. Ze zijn goed voor het verstand, de spieren, enzovoort. En zo helpen ze ons om dingen gedaan te krijgen in het leven. Dingen als: een politieke carrière uitbouwen, verkeersboetes vermijden of ons huis zelf te verbouwen.8Tomaten_NL

Witloof, druiven, champignons of trostomaten zorgen er dus voor dat we een pak geld verdienen en besparen. Verse producten zijn dus van onschatbare waarde. Die onschatbare waarde heeft Lidl nu "zo nauwkeurig mogelijk" geschat in een nieuwe imagocampagne. De campagne kreeg ook een verlengstuk op social. Wie op instagram stories de absurd hoge prijzen onder ogen kreeg, werd meteen doorverbonden met een hotline die klanten uitlegt waar dat bedrag precies vandaan komt. Maar uiteraard stelt Lidl de kijker of luisteraar in deze campagne meteen gerust: bij Lidl blijven verse producten te koop aan de absurd lage prijs die we van hen gewoon zijn.

1Champignons-NL

Credits:

Agency: BBDO Belgium
Client: Lidl Belgium
Client contacts: Boudewijn Vandenbrand, Jeroen Bal, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay, Naomi Domen
Account team: Michelle Stas, Shi Qi Ji, Melissa Fastenaekels
Creative Directors: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz
Creative team: Frederik Clarysse, Tom Jacobs, Paul Popelier
Copywriter FR: Gregory Verheyleweghen
Social & Technology Expert: Matthias Andriessen
Strategic Director: Dirk Peremans
Studio: Rob Goovaerts, Lut Van Lombeek
Design: Nadia Tweepenninckx

TV & OOH

TV & OOH production company: Bounce Rocks & BBDO Productions
Director & photographer: Stan Huaux
DOP: Piet Deyaert
Producer: Roxane Lemaire, Audrey Dierickx, Femke Timmers
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
Post producer: Eva Segers
Editor: Jasper Vanhauwaert, Neil Skeet
Sound engineer: Mathieu Schots

Radio

Production company: BBDO Productions
Radio producer: Nicolas Van Poeck
Sound engineer: Mathieu Schots6Witloof_NL7Wortelen_NL