Lielens speelt verstoppertje met Bebat en Ovam

Gemiddeld hebben Vlamingen zo’n 31 lege batterijen in huis. Die batterijen liggen bovendien overal verstopt: in vergeten speelgoed, oude dozen op zolder, lades en keukenkasten… Ja, zelfs onder het bed verschuilt er zich soms wel eens een batterij! Onder het motto “Zoek mee” organiseren Bebat en de OVAM van 15 oktober tot en met 15 november 2020 een grootse zoekactie, waarbij ze alle Vlamingen oproepen om thuis op zoek te gaan naar deze ‘verstopte’ batterijen.
De insight van de campagne, van de hand van Lielens, is dat de batterijen eigenlijk niet in onze weg liggen. Ze zijn klein en nemen geen plek. Daarom blijven ze ook té lang verstopt in ieders huis. Echter zijn lege batterijen een bron van waardevolle metalen die goed te recycleren zijn. Door ze binnen te brengen bij een inzamelpunt kunnen die waardevolle materialen hergebruikt worden in tal van andere toepassingen en werken we aan een circulaire maatschappij.
De campagne loopt op de Vlaamse radiozenders, in een abribus-campagne, op busflanken, Giant Led walls in Gent en Antwerpen, online en via een influencer campagne.
Credits
Creatief directeur & copywriter: Frédéric Pousset
Art Director: Veerle Guiljam
Klant: Nele Peeters, Mandy Perrone, Yade Truijens
Accounts: Laura De Vylder, Alizée Clermont & Sandra Wille
Fotograaf : Jan Opdekamp via Initials LA
DTP: Célia Calvo Armenta & François Borsu
Online: Bubka
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]