Liesbeth De Smedt verovert de wereld met Up

News / People

Na een internationale carrière in de Verenigde Staten, Europa en Azië start Liesbeth De Smedt als freelance copywriter en communicatie-expert. Met Up | Copywriting Communications helpt ze ondernemers met internationale ambities hun communicatie naar een hoger niveau te tillen. In zowel het Engels als het Nederlands.

Voor Up werkte Liesbeth eerst vijf jaar bij bureaus voor klanten als Sony en online start-ups in Los Angeles en Silicon Valley. Vervolgens was ze 10 jaar verantwoordelijk voor de wereldwijde externe en interne communicatie bij Philips.

“Up betekent groei, positiviteit, zichtbaarheid en voorsprong op de concurrentie. Dat is precies waarvoor klanten bij mij aankloppen,” vertelt De Smedt. “Bedrijven of bureaus die al succesvol zijn in België of Nederland kunnen met mij samenwerken voor advies of mij inschakelen als tekstschrijver om dat succes ook in het buitenland voort te zetten.”

Daarnaast geeft ze ook individuele coaching en teamsessies. Bijvoorbeeld thought leadership en messaging voor bedrijfsleiders. Of denk aan een communicatiemedewerker die specifieke vaardigheden wil verbeteren zoals strategisch plannen, schrijven of stakeholdermanagement.

Award entries schrijven is ook een van haar specialisaties. De afgelopen 15 jaar kreeg ze meermaals internationale erkenning voor haar werk: onder andere een Global SABRE Award voor Philips’ New Light on Old Masters campagne met het Rijksmuseum als een van de 50 beste PR-programma’s ter wereld uit meer dan 5.000 inzendingen. Ze wil nu met Up haar 15 jaar ervaring inzetten om klanten te laten stralen en de wereldwijde aandacht te geven die ze verdienen.