Lieze Schoofs van KU Leuven naar Finn

News / People

Finn versterkt zijn team strategische consultants met de komst van dr. Lieze Schoofs, die per 1 december overstap maakte van het Instituut voor Media Studies van de KU Leuven.

Lieze Schoofs studeerde Communicatiewetenschappen met een major in strategische communicatie en verdedigde recent succesvol haar doctoraat over de rol van empathie in crisiscommunicatie aan het Instituut voor Media Studies van de KULeuven. Bij Finn staat zij niet enkel klanten bij in crisiscommunicatie en issue management, maar in alle aspecten van strategische communicatie, waaronder thought leadership, mediarelaties en stakeholder relaties. Lieze Schoofs: “Ik kijk er enorm naar uit om mijn kennis rond strategische bedrijfscommunicatie in het algemeen en crisiscommunicatie in het bijzonder in de praktijk te brengen. Ik ben zeer blij dat ik de kans krijg dit bij Finn te doen. De waarden die Finn uitdraagt, zoals een focus op excellentie en innovatie, vormen de ideale voedingsbodem voor het ontplooien van mijn talenten en passen perfect bij de manier waarop ik naar communicatie kijk.”

Kristien Vermoesen en Raf Weverbergh, managing partners bij Finn: “Met Lieze voelden we meteen een sterke verwantschap: zij brengt een heleboel kennis en expertise, maar koppelt die aan gezond verstand en daadkracht.”  Finn heeft klanten als Atlas Copco, Saint-Gobain, DSM Additive Manufacturing, Materialise en La Lorraine Bakery Group, grote consultancy- en advocatenkantoren als Boston Consulting Group en Allen & Overy en technologie scale-ups als Showpad en iController. Daarnaast groeit Finn sterk in overheidscommunicatie, met opdrachten voor de Vlaamse Overheid departement MOW, Brussel Fiscaliteit en EFRO/FEDER.