Ligatus werkt binnenkort volgens een nieuwe commerciële structuur. Belangrijkste onderdeel van de reorganisatie is de bundeling van alle commerciële activiteiten onder Julien Mosse, die vorig jaar in de herfst aangesteld werd als COO. Het doel van de nieuwe instelling is om de verkoop van de activiteiten in de negen Europese landen waar Ligatus actief is - Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, België, Turkije, Oostenrijk en Zwitserland - te bundelen en om nog aantrekkelijker te worden voor internationale klanten, vooral in de strategische groeimarkt programmatic native.
« De voorbije jaren hebben we een groeiende vraag naar programmatic native vastgesteld voor desktop en zelfs nog meer voor mobiel. In tijden van verhoogd gebruik van ad blockers kunnen native ads sterkere reclame-ervaringen opbouwen voor consumenten, wat op zijn beurt kan zorgen voor een sterkere klantenrelatie, » klinkt het bij Julien Mosse, COO van Ligatus. « Ook recente voorspellingen tonen het groeiende belang aan van deze native formats. Zo wordt voorspeld dat dat zij wereldwijd voor 25% van de reclameinkomsten zullen zorgen in 2018. »

Julien Mosse
Met de benoeming van Victor Charpin als VP publisher development en Michel Hoekstra als VP sales & operations is de herstructurering inmiddels afgerond.
Hoekstra startte zijn digitale carrière in 1999 bij bureau Advance Interactive, waar hij als commerce director verantwoordelijk was voor de commerciële strategie. Hij startte bij Ligatus als managing director voor Nederland in 2009 en speelde reeds een belangerijke rol in de ontwikkeling van Ligatus. Sinds 2016 is hij ook bevoegd voor de ontwikkeling van het programmatic native aanbod. Naast zijn nieuwe functie als VP sales & operations blijft hij ook managing director van Ligatus Nederland.
Charpin werkt sinds 1999 in de performance marketing en heeft altijd nauw samengewerkt met uitgevers. Hij nam reeds deel aan de lancering van display advertising, sponsored search, behavioural targeting en native advertising in de Franse markt. Charpin begon in 2009 bij Ligatus als publisher director voor Frankrijk. Daarnaast werkte hij ook mee aan de oprichting van Ligatus in Frankrijk, België, Spanje en Italië.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]