De Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) beraadde zich deze week over zes nieuwe dossiers. Dat de nieuwste campagne van het Belgisch Nucleair Forum tot reacties zou leiden, was bijna te voorspellen. Toch geeft de JEP groen licht (met welke energie?) voor de televisiespot en de native advertising-campagne via Newsmonkey.
Ook Bank Nagelmackers en BNP Paribas Fortis hoeven zich geen zorgen te maken over recente radiocampagnes. De JEP had wel problemen met een korting van Brussels Airlines die niet gold voor een bestemming in Marokko, omdat dit binnen de maatschappij niet als Afrikaanse maar als Europese bestemming wordt gecatalogiseerd. Voor de consument is dat onduidelijk en dus mogelijk misleidend. Ook vraagt de JEP Ici Paris XL een televisiespot stop te zetten omdat ze van mening is dat deze spot een extreem mager ogend jong model in beeld brengt en daardoor getuigt van een gebrek aan maatschappelijke verantwoordelijkheid.
In het geval van een campagne van Essent nam de Jury er nota van dat er een rechtszaak lopende is voor de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen aangaande deze campagne. De Jury besliste zich daarom te onthouden in dit dossier.
Zoals altijd is nog verzet tegen deze beslissingen mogelijk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]