Lindemans, een lust voor het oog

Communication / Marketing / News

Lindemans is de grootste onafhankelijke lambiekbrouwerij van het land. Waar het bier de smaakpapillen beroert, streelt het merk het oog. Een glimp in het glas, nu de drukke eindejaarsperiode nadert. Of: hoe een ‘oud’ product door slimme marketing weer hip en trendy kan zijn. – Erik Verdonck

De merknaam Lindemans past het bedrijf en de producten als gegoten, vindt sales- en marketing manager Guillaume Vandooren. Hij getuigt van de kernwaarden authenticiteit, familie, innovatie en kwaliteit. ‘Authentiek’ wijst op het artisanale brouwproces maar ook op het karakter van de medewerkers: ‘wij doen ons ding’, rustig en vastberaden, met open geest. ‘Familie’ betekent dat je in een familie stapt die kan uitpakken met een lange geschiedenis, zes generaties inmiddels. Ze gaan niet voor de waan van de dag, bouwen aan een langetermijnstrategie, streven naar continuïteit. Guillaume Vandooren: “Je merkt dat de brouwerij een levenswerk is voor René, zoon Geert en neef Dirk. Alle teamleden voelen zich echt betrokken.” ‘Innovatie’ vertrekt vanuit praktische problemen. Zo werd het afsluitsysteem met kurk en kroonkurk ingevoerd nadat flessen sprongen tijdens de zeereis naar Amerika. Recente innovaties, waaronder de botanical kruidenlambiek, de gin en de Lindemix biercocktails, luidden telkens een verrijking voor het assortiment in. ‘Kwaliteit’ staat voor de nooit aflatende aandacht en zorg voor het product: blijven proeven, blijven verbeteren... En waarin onderscheidt de brouwerij zich? Lambiek is het oudste bier ter wereld, een beschermd streekproduct uit de Zennevallei, met een complex aroma- en smaakprofiel. Wereldwijd wordt er slechts 450.000 hectoliter van gebrouwen. Die lambiek is de basis van alle bieren van Lindemans, met name de fruitbieren. 

[...] Het volledige artikel leest u in uw PUB Magazine op p.86